Ontzettende herrie uit vario?!

Ragonite

-=Ass Sqaud=-
Hallo,

Ik wou net nog ff kijken naar me vario die vast zit op de krukas (moer is eraf maar de rest krijg ik er echt niet af)

Nou.. was dus nog steeds t zelfde, maar nu komt het, ik zet alles weer in elkaar.. kickstart ik (wat opeens helemaal niet lekker werkt) glijdt ie niet naar boven toe, maar blijft hangen, en hoor je tik tik, alsof de tanden over elkaar glijden.
Maar elec start ie wel maar met heel veel tikken, dan loopt ie wel maar heel veel herrie uit vario, alsof me luchtfilter eraf ligt :?

Klinkt niet goed in ieder geval :( :(
 
Advertisement - register to remove this

Je laagste toerental bij regelen, ofwel lichtere rollen, het is omdat je scooter al wilt vooruit gan maar nog niet genoeg kracht heeft. Het kan echt niet kwaad van die laagste toeren bij te regelen, je hoogste toeren blijven onveranderd, mijn benelli staat volledig origineel en ik had dat probleem ook, als mijn scooter warm heeft en ik start hem draait hij zo traag dat hij stilvalt, maar nu tikt hij niet meer, anders lichtere rollen (heb ik ook geprobeerd, maar ik had er gekocht die eigenlijk maar dienden om te testen, en er blijft bijna niks meer van over. Dus, lichtere rollen, of lager toeren. Je zou vragen hoe het komt dat hij met de kickstarter minder tikt, wel dat komt omdat de startmotor van een scooter de motor zelf al een beetje in toeren jaagt, bijna geen verschil, maar voor een koppeling wel.
 
Originally posted by Benji-V.
Je laagste toerental bij regelen, ofwel lichtere rollen, het is omdat je scooter al wilt vooruit gan maar nog niet genoeg kracht heeft. Het kan echt niet kwaad van die laagste toeren bij te regelen, je hoogste toeren blijven onveranderd, mijn benelli staat volledig origineel en ik had dat probleem ook, als mijn scooter warm heeft en ik start hem draait hij zo traag dat hij stilvalt, maar nu tikt hij niet meer, anders lichtere rollen (heb ik ook geprobeerd, maar ik had er gekocht die eigenlijk maar dienden om te testen, en er blijft bijna niks meer van over. Dus, lichtere rollen, of lager toeren. Je zou vragen hoe het komt dat hij met de kickstarter minder tikt, wel dat komt omdat de startmotor van een scooter de motor zelf al een beetje in toeren jaagt, bijna geen verschil, maar voor een koppeling wel.

Jezus wat een lang vaag geouwehoer :|

Gewoon je vario eraf halen en alles er weer goed opzetten. Zorgen dat je je pakking tussen je carterdeksel heb zitten en dan moet het werken.
 
Back
Top