Ontstekings problemen..

Status
Not open for further replies.

Black-X

Well-Known Member
Ik start net me scooter en hij maakte heel veel lawaai..

Ik carterkap er dus af, alles zat nog netjes vast en gevoelt aan vario, geen speling op lagers ofzow..

Nou had ik het probleem dat ie bij de pomp koelvloeistof lekte..

Dus ik dacht misschien is er koelvloeistof bij me ontsteking gekomen want er was op dit moment ook geen vonk meer, al is dit niet direct een verklaring voor het rare geluid.

Toen dus ontstekingshuis eraf en tot mijn verbazing lag de bout dus helemaal los samen met het vliegwiel.. Nu vraag ik mij dus af wat hier de reden van zou kunnen zijn op goed vast draaien na.. Heb namelijk zelf idee dat ik hem wel goed had vast gezet.

Nu komt dus tweede probleem dat toen mijn vliegwiel eraf was het gat in me krukas voor me spietje 0,2/0,3 mm breder is geworden.. Hierdoor ligt me spietje redelijk los.. Nu vraag ik me dus af kan ik dat spietje gewoon vast plakken met secondelijm en vliegwiel er weer stevig op zetten omdat die tegen word gehouden door de conische vorm, of heeft dat spietje ook een andere functie behalve mij vertellen hoe me vliegwiel erop moet?
 
Advertisement - register to remove this

zou gewoon een nieuw spietje erin zetten , dan het vliegwiel erop en goed vastzetten..

een moer draait niet zomaar los , dan is ie echt niet goed vastgedraaid..
 
Aan de tweede post heb ik idd meer want mijn spietje is nog goed, zelfs nog goede gehaald uit andere krukas die ik nog had liggen maar de opening voor het spietje is groter geworden, deze dus er in gedaan maar heb nu geen vonk :S

Hoe zou dit kunnen komen? Zie wel soort van slijtsporen op mijn vlieg wiel en lijkt aan te lopen.. Zou mijn vliegwiel nu verbogen zijn? Lijkt me sterk maar is dit mogelijk? Of zou door die slijtsporen mijn ontsteking kapot zijn? Die heb ik nog liggen dus zou andere kunnen proberen..?
 
Okay vanochtend weer bezig geweest..

Nieuwe ontsteking erin en andere bougie getest.. Maar nog steeds geen vonk..

Nu vraag ik me dus af wat er kapot kan zijn.. Het vliegwiel lag dus los om de as, meest logische zou dus zijn me ontsteking omdat ie daar misschien tegen aan gelopen was toen die los kwam maar deze heb ik nu dus vervangen..

Dan blijft er dus me bobine en cdi over? Zou die kapot kunnen zijn gegaan door bijvoorbeeld slluiting daar ergens bij me ontsteking ofzow?
 
Bobine

Bobine kan kapot zijn door het aanlopen van het vliegwiel. Hitte ontstaat en bobine kan ook smelten. en anders condensater misschien. kan niet moeilijk zijn, gewoon zoveel mogelijk vergangen en blijven proberen. bougiekabel zit goed??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top