standaart ontstekings vraagje??

GreenWhite-Rox

Well-Known Member
Ik heb een vraagje,, ik heb een Malossi RHQ kruk-as.
aan je ontstekings kant van een standaart kruk-as heb je z'n pinnetje zitte?!
zit die er ook nog op in een RHQ... want ik wil namelijk z'n speedje halen dat is z'n zelfde pinnetje maar moet je em eff omwisselen zorgt dat je ontstekking iets eerder vonkt??? heb ik gehoord,,, ( ontstekings vervroeger )

In iedergeval bedankt :D
 
Advertisement - register to remove this

gewoon std spie gebruiken , als ie er al uit is kun je m gewoon overzetten, maar soms zit ie vrij vast en is het verstandiger om even een nieuwe te halen of bij te bestellen.

verder zijn de ontstekingsspie's die vervroegen imo dikke rommel , ze vervroegen (of verlaatten) een vast aantal graden, dus je kunt niet zelf bepalen wat voor voorontsteking je hebt, verder is het ook zo dat het aan het toerental ligt hoeveel je ontsteking verloopt en dus hoeveel vervroeging je nodig bent.

nog 1 ding , de spie zal er voor zorgen dat ie ook op een laag toerental vervroegt , wat dus nadelig kan zijn.

en de std onsteking staat behoorlijk goed wel , en als je op het punt komt dat je onsteking niet meer overeen komt met je setup zou ik eerder een goeie binnenrotor gaan kopen.
 
beter ga jij eerst eens de werking van een onsteking bestuderen, dan hoef je ijn vervolg niet voor lul te staan met dit soort vragen en opmerkingen....

mengverhouding kan vanalles zijn , van 1:50 tot en met 1:25 (normale waardes) , ligt aan je setup , het gebruik , je olie etc. etc.
 
Back
Top