Ontsteking zip zit vast

Ceejayb

New Member
Hoihoi,

Zip 4t 50cc brom.

Ik wil mijn ontsteking gaan vervangen maar ik ben er achter gekomen dat de opnemer van de ontsteking muur vast zit. 1 boutje krijg ik los en de ander is volledig verneukt door de vorige eigenaar. Doorgedraaid alles. Heb al geprobeerd met een platkop etc. Niks lukte.
Laatste optie is uitboren of misschien heel heet maken en dan iets wroeten? Ik weet het niet meer maar hij moet los.
ALS ik ga uitboren.. kan dit zomaar? Ga ik niks geks raken of moet ik ergens op letten?

Het gaat om dat zwarte blokje op de foto.
 

Attachments

  • IMG_2272.png
    IMG_2272.png
    149.7 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Heel voorzichtig uitboren met klein staalboortje, kan niet veel misgaan maar probeer de Carter niet te beschadigen ivm. Magnetisch veld of evt valse lucht. Eerst kun je evt ook 24 uur elk uur een paar spuitjes wd40 er op spuiten en dan de dag erna los proberen te draaien (bij mij gewerkt op kickstart carter)
 
Heel voorzichtig uitboren met klein staalboortje, kan niet veel misgaan maar probeer de Carter niet te beschadigen ivm. Magnetisch veld of evt valse lucht. Eerst kun je evt ook 24 uur elk uur een paar spuitjes wd40 er op spuiten en dan de dag erna los proberen te draaien (bij mij gewerkt op kickstart carter)
Okeee dan ga ik dit morgen even proberen! Thanks!
 
Ik weet niet of het nog mogelijk is maar probeer met een schroevendraaier er een goeie harde tik op te geven en dan los draaien. dan schrikt de bout en sla je de schroevendraaier in de bout
Jaa heb dit vorige keer ook al geprobeerd maar kwam geen verschil in helaas
Post automatically merged:

Pas maar op met het toepassen van een schroevendraaier ,bij te hard er op slaan breekt het Carter.
Dus beter uitboren?
 
Ik heb vandaag geprobeerd toch nog een keer de schroef te doen maar het lukt gewoon niet. Maar nu vroeg ik mij af of er überhaupt wel ruimte is om uit te boren aangezien je dan automatisch een groter gat boort toch? Als ik zo naar die andere kijk is het na mijn idee zo een klein stukje dat je nauwelijks wat gaat overhouden om nieuw schroefdraad in te tappen..
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    170.8 KB · Views: 6
Dat boutje , is een belangrijk boutje , die zet / stelt de PickUp Censor af .
Boutje is M5 .. je kan het inboren , en proberen met een linkse Tap er uit te krijgen , zo niet ... Boren naar 4 mm , en M5 er in tappen .
Wees wijs ... ga er niet met een slagschroevendraaier , en of een hamer en beitel er op lopen slaan , het Materiaal is zeer kwetsbaar , en het Carter zal afbreken , .....
Dat weet ik uit ervaring ...weet niet waar je vandaan komt ? misschien kan ik je helpen .
 
Back
Top