Geen ontsteking zip 2000

Kristof

New Member
Heb een zip, deze heeft nieuwe ontsteking en vliegwiel, nieuwe bougie, bougie dop. Hij heeft 10sec gedraaid en nubgeeft die geen ontsteking meer. Ben er al een week mee bezig.. Vind de oorzaak niet. Het enigste dat ik nog niet geprobeerd heb is een extra massa van blok naar kader. Heb wel geen battery meer erin... Hulp of ideetjes iemand
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eens naar de spoelen achter je vliegwiel.

Ik heb eens gehad dat de bevestiging schroeven waarmee je het vliegwiel vast zet, iets "te lang waren" waardoor de spoeltjes opnieuw beschadigd wetden en dan kun je een vonk zowizo vergeten.

Ik weet nog steeds de oorzaak niet dat die schroeven ineens "te lang" te lang waren maar ondanks 2 ontstekingen later kwam ik daar achter een toen was het opgelost.


Wat ook nog kan, is dat de binnen zijde van je vliegwiel dermate vies is waardoor die geen contact maakte met de magneten.

Heb ik ook gehad. Goed schoonmaken en eventuele aanslag licht opschuren met bijvoorbeeld P1000. Éénmaal dat gedaan had ik weer vonk.

Kijk daar maar eens naar! Anders moeten we verder denken. ;)
 
Kijk eens naar de spoelen achter je vliegwiel.

Ik heb eens gehad dat de bevestiging schroeven waarmee je het vliegwiel vast zet, iets "te lang waren" waardoor de spoeltjes opnieuw beschadigd wetden en dan kun je een vonk zowizo vergeten.

Ik weet nog steeds de oorzaak niet dat die schroeven ineens "te lang" te lang waren maar ondanks 2 ontstekingen later kwam ik daar achter een toen was het opgelost.


Wat ook nog kan, is dat de binnen zijde van je vliegwiel dermate vies is waardoor die geen contact maakte met de magneten.

Heb ik ook gehad. Goed schoonmaken en eventuele aanslag licht opschuren met bijvoorbeeld P1000. Éénmaal dat gedaan had ik weer vonk.

Kijk daar maar eens naar! Anders moeten we verder denken. ;)
Gevonden, na een week sukkelen... Nieuwe oem ontsteking erin met magneet, bougie en dop nieuw, cdi andere geprobeerd.... Uiteindelijk.... Kabelboom halverwege door het schuren van de jaren heen, paar draaikes erdoor en regenen. Daarom af en toe wel ontsteking en door een bultje in de weg alles weer weg omdat de kabel verschoof... Manman
 

Attachments

  • IMG_20201010_105302.jpg
    IMG_20201010_105302.jpg
    175.9 KB · Views: 5
Back
Top