ontsteking verwijderen,maar hoe

Leovinci

Hooligan Member
Mijn cylinder is stuk gelopen doordat er een cir-clips is afgesprongen en een deel m'n zuiger en cyl heeft stuk gemaakt.
Ik vind echter maar een deel van die circlips terug ad zuiger, dus moeten we waarschijnlijk de carterhelften splitsen voor ik m'n DR70 erin steek.

M'n blok ligt id garage hier, mlaar hoe haal ik m'n ontsteking eraf. Die moer heb ik er al af, maar dan??:mad:
Wie heeft enige tips?
BTW ondertss zet ik er C3 lagers in en polijst ik heel m'n blokje}) :~
 
Advertisement - register to remove this

Je koopt een vliegwieltrekker, die draai je op het vliegwiel. Dan draai je de moer die in de trekker zit zo lang aan totdat het vliegwiel vanzelf loskomt... die haal je eraf.

Daarna gewoon moertjes losmaken en dan istie eraf :W
 
Koop idd een vliegwiel trekker! LET OP HET SCHROEFDRAAD IS DAN ANDERSOM!!! dus rechts is uitdraaien en links in!!!!
dan ben je bij je onsteking en de rest is makkelijk inbus boutjes!
Oh ja laat je goed informeren voordat je je bloks splitst
(over verwarmen etc!!!)
 
leg je vliegwiel ook niet op een werkbank die vol met metaalsplinters licht heh, ding is namelijk een beetje magnetisch... ;)

Voor het uit elkaar halen moet je niets verwarmen volgens mij, voot het in elkaar zetten wel, kun je het beste zo'n verfbrander voor gebruiken (zo'n veredelde haardroger zeg maar)
 
een vliegwieltrekker heb ik niet en daar raak ik ook biujna niet aan
:|
Kan dit niet gebeuren door de krukas tegen te houden . Eigenlijk het principe van je vario eraf te halen door een zuigerstop...;)
Zo'n vliegwieltrekker kan ik echt niet hebben
 
pcies gewoon vliegwiel trekker halen.
Bij puchie lukt het wel maar heb het vorige week bij mtx geprobeerd zonder ging absoluut niet.
Gewoon trekker kopen.
Als ik blokken splijt verwarm ik ze nooit zal het is proberen kijken of het beter gaat.
mzzls goot
 
Vliegwieltrekker. Of moet zeggen voor minarelli ofsow. Heb je er geen maten in??
Ga ik dan dinsdag mss kopen als ik geld heb(moet nog cylindertje betalen)

Waar je carb+spruitstuk zat heb ik nog een zwart plastic met waarschijnlijk de membraankleppen. Hoe demonteer ik dit? Gewoon eraf trekken?
Bedankt he...
 
Ik had gister ook een prob. met mijn vliegwiel, maar bij had het puntje wat op je krukas zit en die hoort dan weer in de groev van je vliegwiel te glijden, nog een andere groef gemaakt zodat ie er niet af kon, ik had toen met een zuigerstop de cilinder tegengehouden en een beetje aan mijn vliegwiel gedraaid en toen kwam ie los. Maar nu moet ik dus wel een nieuwe vliegwiel hebben :(
 
Laatste keer dat ik vliegwiel eraf haalde had ik geen trekker nodig. Kon het er zo afpakken. Maar normaal heb je dus een vliegwieltrekker nodig, @ scootparts kan je van bijna alle merken die dingen wel bestellen.
 
Originally posted by The Joker
Ik had gister ook een prob. met mijn vliegwiel, maar bij had het puntje wat op je krukas zit en die hoort dan weer in de groev van je vliegwiel te glijden, nog een andere groef gemaakt zodat ie er niet af kon, ik had toen met een zuigerstop de cilinder tegengehouden en een beetje aan mijn vliegwiel gedraaid en toen kwam ie los. Maar nu moet ik dus wel een nieuwe vliegwiel hebben :(

Das zonde ja maarja als het eenmaal gebeurt is doe je het niet nog eens fout hoop ik :)

en idd ik kreeg hem ook eerst los zonder vlliegwiel trekker maar soms zit hij te strak!!
 
Vliegwiel trekker is niet nodig.. Draai je ontstekingsmoer los en zet hem op het uiterste punt van de krukas zodat er net geen draad meer over is en geef er dan een ferme tik op de moer.. Dan istie los..
 
Originally posted by Enrico@nrg
Vliegwiel trekker is niet nodig.. Draai je ontstekingsmoer los en zet hem op het uiterste punt van de krukas zodat er net geen draad meer over is en geef er dan een ferme tik op de moer.. Dan istie los..

Lijkt me niet zo goed voor je scoot. Je kan em ook losmaken met een poulie-trekker mensjes :)
 
Kan hij heus wel tegen want je slaat gewoon op die moer.. Het enige dat fout kan gaan is dat je schroefdraad kapot gaat als je het fout doet, maar daarom kun je ook altijd beter een poulietrekker gebruiken als je die hebt.. Ik gaf zomaar een tip voor de mensen die geen poulie trekker hebben..
 
Back
Top