ontsteking vervroegen

Lexn

@ Polini evo zip AC
hoi,

ik ben van plan mijn ontsteking te vervroegen en dus de gaten van de grondplaat wat uit te boren. Nu is mijn vraag, hoe moet je nu gaan verdraaien? Gewoon op gevoel of is het nodig een gradenplaat? en btw met de klok mee draaien?:o

En als je het vliegwiel wil afdraaien hoeveel mm mag je dan MAX afdraaien?
 
Advertisement - register to remove this

is niet op een gewone setup hoor:

- Hebo 70 alu
- carenzi competition krukas
- 21 DO
- mhr E14 filter
- Yasuni R
- Delta clutch
- mhr vario

het gaat btw om mina verticaal
 
jazeker , dan ga je meteen 20 km sneller en trek je de klinkers uit de straat ;)

het vliegwiel afdraaien heeft gewoon geen nut , alleen wanneer je echt alle kleine beetjes nodig hebt en dan nog kun je er niet veel afhalen.. wil je btw enig effect hebben moet je ook nog de lichtspoelen eruit halen , die remmen namelijk het vliegwiel af , en dan kom je dus bij het punt dat het allemaal zo goed als geen nut heeft...

de ontsteking zomaar vervroegen of verlaatten heeft geen nut, zeker niet als je niet eens weet waarom je het doet , en op deze setup heeft het absoluut geen nut ,ik heb de ervaring dat een Minarelli gewoon goed loopt met de ontsteking std..

verder is het zo dat als je dit allemaal doet dat je A je ontsteking veneukt voor weinig tot geen winst , en B je net zo goed een binnenrotor kunt kopen waar je dus wel wat aan hebt , maarja , op deze setup kun je beter andere dingen verbeteren die wel meer nut hebben...

zoals bijvoorbeeld de uitlaat ...
 
Van een vervroegde ontsteking merk je niets als je met je setup al goed rijd..
(zoals gasreactie enzo)..

Als je setup NIET goed rijd (stotteren enzo) kán het helpen..

maar grondplaat uitboren schiet dan zoiezo niet op.. probeer dan een vervroegingsspietje (kan je bij bijna iedere scooterzaak halen)..
als je scooter al goed loopt zal je merken dat het geen winst geeft..
 
Back
Top