ontsteking vervroegen

lcstunt

Well-Known Member
hoi,

iedereen praat over de ontsteking vervroegen, maar ik vroeg mij af hoe dat nou in z'n werk gaat. Ik zal het in de toekomst ook doen dus zou ik graag al eens weten hoe je dat nu doet. Ook vraag ik mij af wat nou juist de " vervroegingsspie " is, wat het doet en hoe het eruit ziet enzo... graag wat info (met foto's liefst) want op dat vlak ben ik nog een noob

greetz
 
Advertisement - register to remove this

naja , ik heb het idee dat je denkt dat een ontsteking vervroegd MOET worden ,maar dit is niet altijd het geval. het kan zelfs zijn dat je niet moet vervroegen maar het tijdstip juist later moet zetten.

mja , de enige manier om precies te zien hoe de onsteking moet staan op een testbank , met stroboscooplamp..
 
Ik zou het gewoon laten. het is precies wat Melf zegt; je kunt niet zo weten of je hem moet vervroegen of later moet zetten. Voor straatgebruik heb je er sowieso toch niks aan en voor sprints zou ik er direct een rotor op zetten.
 
melf #50 said:
naja , ik heb het idee dat je denkt dat een ontsteking vervroegd MOET worden ,maar dit is niet altijd het geval. het kan zelfs zijn dat je niet moet vervroegen maar het tijdstip juist later moet zetten.

mja , de enige manier om precies te zien hoe de onsteking moet staan op een testbank , met stroboscooplamp..

ja ik weet het maar binnenkort zal ik een grove setup steken en zal ik een uitproberen hoeveel het uithaald. Dus ik zou nog graag het antwoord weten op deze vragen : langs welke kant moet je dan die stip zetten links of rechts van het gaatje. En er staat ook dat je het vliegwiel boven de stip moet dus dat gleufje in het vliegwiel moet dan precies boven die stip zitten?En hoeveel / in wat scheelt het als je je spoelen verwijdert en je vliegwiel afdraaid? hartelijk dank ;)
 
idd , beter neem je een rotor en een goeie waar ook een goeie curve in izt.

een std onsteking heeft als nadeel dat als je m op top insteld dat ie onderin weer minder loopt , een rotor zal het altijd stukken beter doen dan een std ontsteking.
 
melf #50 said:
idd , beter neem je een rotor en een goeie waar ook een goeie curve in izt.

een std onsteking heeft als nadeel dat als je m op top insteld dat ie onderin weer minder loopt , een rotor zal het altijd stukken beter doen dan een std ontsteking.

ahzow, wist ik niet :)
 
oke mijn setup

70cc gietijzer top
rito race krukas
19mm carb

nou werd mij gezegt als je 70cc neemt vervroeg dan wel je ontsteking
nou heb ik dit gelezen en wete ik neit meer wat ik meot doen

mvg Robiin

en dat zonder spi vind ik maar niks ik doe het dan wel met me grond plaat
 
Back
Top