Ontsteking vervroegen/verlaten

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een minarelli blokje wat dadelijk de andere kant op gaat draaien (daar geen vragen over plz)

Is het mogelijk om de spie weg te laten en zo het vliegwiel goed te zetten?
Of is het vliegwiel van minarelli te zwaar daarvoor en gaat die dan toch nog gaat verdraaien?

Als het niet mogelijk is, is het wel mogelijk met een cgc-tronic ontsteking? aangezien er bij een hpi enz ook geen spie in zit...

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je kan een vervroeging spie ook gewoon kopen. Zonder spie gaat het zaakje verdraaien denk ik, weet het echter niet zeker. Met daar geen vragen over neem ik aan dat het logisch is dat deze achteruit loopt? Je kan ook de volledige ontsteking verdraaien door de gaten van de inbusjes op te boren.

Edit: sorry niet goed gelezen, je wil dus juist dat hij de andere kant op gaat draaien. Dat gaat niet lukken met een originele ontsteking.
 
Ja mij leek het met originele ontsteking ook niet mogelijk om spie gewoon weg te laten nat als bij hpi omdat het originele vliegwiel nogal zwaar is,
maar ik dacht ik vraag het toch even :P

Maar zou het met een cgc tronic wel mogelijk zijn? aangezien dit "vliegwiel" niet echt zwaar is/lijkt....
 
Nog even een andere vraag, hoeveel graden staat een originele minarelli ontsteking vervroegd? (ik bedoel vanaf het dode punt dan)

Want als ik dan het aantal graden er af haal het ik het doden punt, als ik dat er nog een keer af haal dan staat die dus de andere kant in en kan die dus de andere kant in lopen. Zeg ik dat zo goed of kan dat niet?
 
Ja had al gezocht howr voor ik dit topic aanmaakte :P

Maar als ik weet hoeveel een minarelli ontsteking vervroegd is,
Als nou bijvoorbeeld de ontsteking 5 graden vervroegd is tegenover het dode punt,

En ik zet de ontsteking 5 graden naar de ANDERE kant van het dode punt.
zou het dan achteruit moeten kunnen lopen?
(niet gaan zeure dat, als je de brommer aankickt dat die dan toch de gewone kant in draait plz)

(Graag alleen reactie als je het zeker weet)
 
Back
Top