Ontsteking kapot?

Advertisement - register to remove this

Die kun je weggooien.
Wat is er hier gebeurd want de wikkeling is gewoon doorgeschuurd/overgetrokken.

Montagebouten van de fan misschien te lang waardoor ze de wikkeling hebben geraakt?
 
Dit geluid maakt de scooter

verder heb ik er weinig verstand van breng de scooter altijd voor reparatie.
Maar na 2x 600 euro onderhoud ben ik zelf even gaan kijken een kwam de ontsteking toen zo tegen.
 
Vreemde geluiden is altijd maar een gok.

ben ik zelf even gaan kijken een kwam de ontsteking toen zo tegen.
Die stator is toch naar de vaantjes en moet vervangen worden.
Ik zou zeggen doe dit en kijk verder of de boutjes van de fan niet te ver aan de achterkant van het vliegwiel uitsteken en de wikkeling raken.
Ook even controleren of de statorplaat goed vast zit.
Verder gelijk even voelen of de krukas geen radiale speling heeft.
Na het vervangen weet je of het aan de kapotte stator lag.

Misschien heeft diegene die 1200 Euro in ontvangst heeft genomen dit wel veroorzaakt en de verkeerde of een zelf gefabriceerde vliegwieltrekker gebruikt.
 
Vreemde geluiden is altijd maar een gok.


Die stator is toch naar de vaantjes en moet vervangen worden.
Ik zou zeggen doe dit en kijk verder of de boutjes van de fan niet te ver aan de achterkant van het vliegwiel uitsteken en de wikkeling raken.
Ook zelfs het controleren van de statorplaat goed zit.
Verder gelijk even gevoel van de krukas geen radiale speling heeft.
Na het vervangen weet je van het aan de kapotte stator lag.

Misschien heeft diegene die 1200 Euro in ontvangst genomen, gemaakt en gemaakt van een zelf gefabriceerde vliegwieltrekker gebruikt.
Bedankt voor je reactie, ga ik even proberen.

Het gaat om een sym allo van 2011.

Heb de scooter van een particulier gekocht.
Later kwam ik er achter dat de scooter van 2011 tot ik heb overgekocht in juni 2022 weinig onderhouden was geweest, zelf al een keer weer lopend gemaakt omdat de scooter niet meer liep door telang stil staan. Sinds ik de scooter heb in juni ongeveer 5000 km gereden, er is al een nieuwe carb opgekomen, maar de scooter blijft slecht stationair lopen, verschillende dingen laten vervangen vandaar de 1200 euro. Nu dan de ontsteking die moet worden vervangen. En zo is er na 8344km nu, elke keer iets aan de hand, weet u misschien of dit normaal is voor een scooter, of kan ik het beter weg doen?
 
Back
Top