Scooter:
Piaggio SKR 125 1994;
Malossi 172cc (recent gemonteerd)
Polini CP23, sproeier 101 luchtschroef 2 slagen open;
Bewerkt origineel luchtfilter met extra geboorde gaten;
Std koppeling, groene malossi trekveren, std drukveer;
Malossi Vario;
voor de rest standaard.
Bougie NGK BR9ES.
Probleem:
Sinds ik een 172cc malossi cilinder op mijn scooter heb, valt de scooter telkens uit met een koude motor. Dit gebeurd telkens in de stotter die bijna elke 2takt heeft bij een koude motor. Hierna start hij soms heel even maar valt gelijk uit bij gas. Eerst dacht ik teveel olie want ik mengde zelf, heb deze week een nieuwe oliepomp gemonteerd om dit uit te sluiten (streepjes afgesteld). Met mijn oude 125cc cilinder kon ik gewoon door deze stotter rustig heen rijden zonder probleem en sloeg mijn bougie nooit nat/vet. Bougie word telkens kletsnat en na het droogmaken start de scooter wel maar valt uit met gas, na dit 2-3x te herhalen vonkt de bougie niet meer goed.
Het vreemde is dat als ik erna een verse nieuwe bougie monteer de scooter perfect start met een milliseconde op de startknop en meteen weer loopt als een zonnetje. Echter moet slaat hij telkens na 2 ritjes nat.... Alsof mijn bougie telkens kapot gaat.
Ik heb extra gaten in mijn luchtfilter en de luchtschroef wat meer open gedraaid om ervoor te zorgen dat te weinig lucht niet het probleem is. Echter het probleem blijft zich aanhouden.
Ook heb ik geprobeerd om na het starten te spelen met het gas om door die "stotter" heen te komen maar dan knalt te uitlaat en dan valt hij net wel of net niet uit.
Het probleem is alleen met koude motor zodra hij beetje is opgewarmd heb ik geen problemen met starten of iets en dan rijd de scooter als een zonnetje.
Komt dit probleem puur door afstelling? Aan de ontsteking is niks vervangen na de montage van de cilinder.
Kan het wellicht komen omdat ik een BR9ES bougie gebruik terwijl origineel B9ES is?
Graag hoor ik tips of iets. Weet zelf niet wat het probleem kan zijn.
Piaggio SKR 125 1994;
Malossi 172cc (recent gemonteerd)
Polini CP23, sproeier 101 luchtschroef 2 slagen open;
Bewerkt origineel luchtfilter met extra geboorde gaten;
Std koppeling, groene malossi trekveren, std drukveer;
Malossi Vario;
voor de rest standaard.
Bougie NGK BR9ES.
Probleem:
Sinds ik een 172cc malossi cilinder op mijn scooter heb, valt de scooter telkens uit met een koude motor. Dit gebeurd telkens in de stotter die bijna elke 2takt heeft bij een koude motor. Hierna start hij soms heel even maar valt gelijk uit bij gas. Eerst dacht ik teveel olie want ik mengde zelf, heb deze week een nieuwe oliepomp gemonteerd om dit uit te sluiten (streepjes afgesteld). Met mijn oude 125cc cilinder kon ik gewoon door deze stotter rustig heen rijden zonder probleem en sloeg mijn bougie nooit nat/vet. Bougie word telkens kletsnat en na het droogmaken start de scooter wel maar valt uit met gas, na dit 2-3x te herhalen vonkt de bougie niet meer goed.
Het vreemde is dat als ik erna een verse nieuwe bougie monteer de scooter perfect start met een milliseconde op de startknop en meteen weer loopt als een zonnetje. Echter moet slaat hij telkens na 2 ritjes nat.... Alsof mijn bougie telkens kapot gaat.
Ik heb extra gaten in mijn luchtfilter en de luchtschroef wat meer open gedraaid om ervoor te zorgen dat te weinig lucht niet het probleem is. Echter het probleem blijft zich aanhouden.
Ook heb ik geprobeerd om na het starten te spelen met het gas om door die "stotter" heen te komen maar dan knalt te uitlaat en dan valt hij net wel of net niet uit.
Het probleem is alleen met koude motor zodra hij beetje is opgewarmd heb ik geen problemen met starten of iets en dan rijd de scooter als een zonnetje.
Komt dit probleem puur door afstelling? Aan de ontsteking is niks vervangen na de montage van de cilinder.
Kan het wellicht komen omdat ik een BR9ES bougie gebruik terwijl origineel B9ES is?
Graag hoor ik tips of iets. Weet zelf niet wat het probleem kan zijn.