Ontsteking gesloopt

Spijky

New Member
Hallo.

Ik was vanavond bezig met een recent gekochte peugeot zenith. 1994 stalen tank.

Hier zit geen contactslot meer in en draden zitten los aan elkaar.
Wit zwart met rood zwart voor te kunnen starten op kick.

Wilde losse schakelaars inbouwen voor contact en ontsteking.

Nu is de kleine plusdraad van de accu op de onstekingdraden terecht gekomen.

Er is dus naar de spoelen en de cdi 12v komen staan.
Helaas heb ik nu geen volk meer.

Alleen de vraag. Wat heb ik nu gesloopt?

Hopenlijk kan mij hier iemand verder helpen
 
Advertisement - register to remove this

Heb je er wel eens aan gedacht dat je geen vonk zou kunnen hebben omdat je geen contactslot hebt?

" Wit zwart met rood zwart voor te kunnen starten op kick. "

Misschien zit het zo wel verkeerd.
 
Heb je er wel eens aan gedacht dat je geen vonk zou kunnen hebben omdat je geen contactslot hebt?

" Wit zwart met rood zwart voor te kunnen starten op kick. "

Misschien zit het zo wel verkeerd.

Heeft gewoon gelopen zo. Niks aan de hand.
Rood zwart met wit zwart is rijden zonder accu.
 
Volgens mij is er dan wel iets kapot geknalt ja.
Het is een wilde gok maar misschien het relais?
Anders toch echt de cdi/ontsteking ben ik bang.
 
Hey Spijky,
Bij jouw beschrijving wordt het voor mij een wat grijs gebied. Ik wil niet zwart-wit overkomen zodat iemand een rode waas voor ogen krijgt, maar volgens mij weet jij zelf het meest van jouw bedrading.
Groet uit het Groene Noorden,
 
Mijn perceptie was altijd dat het noorden, wit was. ;)

Spijky,

wat er precies gesloopt is, is natuurlijk moeilijk te zeggen van achter de computer.
Dit is afhankelijk wat je bedoelt met ontstekingsdraden.
In ieder geval zou de bougie gewoon moeten vonken als de rood/zwarte en de zwart/witte draden doorverbonden zijn.
Echter alles wat achter de accu/spanningsregelaar hangt werkt dan niet.
Hiervoor zou je de rode en de zwarte draden ook nog met elkaar moeten doorverbinden.
 
Ik ben er uit.

Had gelukkig vandaag een nieuw CDI kunnen scoren bij de lokale brommerzaak.

Op goed geluk.

Dus 12v gelijkstroom op het spoelsignaal en naar de cdi. Brand er toch iets door in de cdi.
 
Back
Top