Onsteking piaggio ZIP 2T

Doemskie

Well-Known Member
Jongens,

Mijn probleem even kort, ik heb net een piaggio zip gekocht bouwjaar 2005.
Scooter heeft totaal nu 1200 km gereden, en heeft tussen de periode van 2006 tot 2009 stilgestaan in een droog hok.

Nu heb ik hem overgekocht en een stuk mee gereden, na enkele KM ermee te hebben gereden viel hij uit en vonkte de bougie niet meer.

Nieuwe bougie gekocht, vonkte nog steeds niet. De kabel van de bougie op het frame gehouden en electrisch gestart, resultaat nog steeds geen vonk.

Naar de scooter maker gebracht, en deze vertelde me net dat het de onsteking is.

Kan dit wel? Na 1200 km te hebben gereden dat de onsteking kapot gaat?
Die kerel vertelde mij dat het ongeveer 300,- gaat kosten om hem te fixen, zijn dit niet abnormale hoge prijzen?

Bvd.
 
Advertisement - register to remove this

k zou je zowiezo adviseren om zelf een nieuwe onsteking te gaan regelen ergens...

dit scheelt vaak ook nogal wat... en daarnaast als het alleen 300 euro voor arbeid is dan het aardig absurd.
 
300 eu voor het maken van je ontsteking gaat wel heeeel ver;)

In een half uurtje is ie helemaal afgemonteerd joh.
Complete ontsteking is 85 eu.
Dus je zal iets meer als 100 eu kwijt moeten zijn;)
 
Net weer even met een andere scooterzaak gebeld, vroeg ongeveer 120,- voor montage en nieuwe onsteking. Kerel weer even teruggebeld waar mijn scooter nu staat, is er achtergekomen dat de onsteking nog werkt maar een klein onderdeeltje tussen de onsteking en het vliegwiel? ofzo was kapot.

Daarvoor kon hij een nieuwe bestellen koste 69,95,- + nu 120,- montage kosten.

Ik zei waarom zoveel, hij moest in het blok zelf zei die en hij was er een ochtend tot de middag mee bezig?

Is dit reeel?
 
Ik denk dat hij de pick-up sensor bedoelt, dat is het gedeelte die aan geeft wanneer het vliegwiel rond geweest is en er dus een vonk moet gaan komen (ongeveer, de rest regelt je cdi).
 
Back
Top