een vespa blokje kun je niet afstellen als er contactpunten op zitten ... Alleen de lichthoogte van de contatpunten zelf (uiteinderlijk veranderd het ontstekingstijdstip wel maar de punten moeten gewoon goed staan , zo tussen 3 tiende en 4 tiende in , een 4 tiende voelermaat moet er stroef door heen geen.
verder , hoe hij draait is heel erg logisch , draai maar eens aan de achterpoelie en kijk welke kant het wiel op draait
de koeling word zowel aangezogen als geblazen , logisch , het schoepenradje op het vliegwiel forceerd het binnenkomende lucht bij het vliewiel richting de cilinder en erover heen en onderdoor. daarnaast is de cilinderkop weer rijwind gekoeld.
BDP opzoeken doe je met een micrometer.. en dit kan niet zonder cilinder enz.
vliegwiel trek je er af met een vliegwieltrekker , de contactpunten kun je vervangen door het gat in het vliegwiel heen , ik haal liever gewoon het vliegwiel eraf , zo kun je meteen de spei controleren en contactpuntvet op de nok , het fiberblokje op de punten en een beetje in het "sponsje" wat aan de condensator vast zit. persoonlijk zou ik de condensator ook meteen vervangen en beide het liefste door origineel Bosch!