ongelukje verzekerd?

big-bass

Well-Known Member
Hallo mensen..
Ik heb vandaag een ongelukje gehad met mijn scooter. Het ging als volgt. Een vriend van mij reed voor me, hij heeft een fox. Hij vond dat zijn vering al een beetje raar deed maar ondanks dat waren we toch gaan rijden. We trokken net op en hij tilde zijn wiel een beetje op (ongeveer 10cm) Op dat moment leek het net alsof zijn voorvering het begaf. Hij stond in 1 klap stil. Ik reed achter hem en we reden 30 km p/u.Hierdoor knalde ik vol op hem en maakte ik een schuiver en hij viel ook. Nu is mijn vraag:
- Wie is het nou schuld in de ogen van de verzekering?
- Dekt de verzekering nu ook mijn schade? (normaal is degene die ergens tegen op rijdt toch schuldig)
- Is het normaal dat de vering van een fox het in 1 keer begeeft :s?
Hopelijk kan iemand mij helpen, Alvast bedankt!
Groetjes Bas
 
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken ben je fout als je achterop rijd, wat er ook gebeurd, jij had voldoende afstand en moeten opletten om er nog optijd langsheen te kunnen sturen.

Dat is wat de verzekering waarschijnlijk zal gaan zeggen..
 
Inderdaad.
Je kunt alleen bij iemand achterop rijden, als je onvoldoende afstand hebt gehouden.
Je hoort namelijk altijd voldoende afstand te houden om op tijd te kunnen stoppen.
Je bent dus zelf aansprakelijk.

Maar het is natuurlijk niet zo een gebruikelijke situatie dat iemand in 1 klap stilstaat. Aangezien het tijdens het optrekken was, en je dan altijd minder afstand ten opzichte van elkaar hebt, heb je kans dat zijn verzekering mild is en aan jou uitkeerd.
 
met de auto ook een soortgelijk ongeval gehad

(vering brak niet hoor:p) de aut viel uit (moeders:S)en de man achter haar klapte tegen de auto

gevolg trekhaak door koelsysteem :p]

keurig vergoed door de verzekering
 
hmm sorry maar ik denk dat je de schade zelf zal moete gaan betalen..hoe erg t ook is..heel misschien heb je geluk en betaald de verzekering de schade..maar ik ben er niet zeker van..de verzekering betaald de schade wel voor hem..hoop voor je dat je geluk hebt..!..(Y)
 
ik heb ook hetzelfde meegemaakt ongeveer
Men maat reed voor mij en moest plots remmen voor een auto die uit een zijstraatje kwam gereden.
Wij zaten op een voorrangsbaan en ik ben er vanachter opgevlamt aan 40 km/u.
Normaal dachten wij ook dat ik in fout zou zijn maar ik ben in mijn recht gesteld.
Die dame heeft bijgevolg 1000 € moeten betalen 600 € voor mij en 400 voor maat
 
ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint, bij die verzekeringen moet je af en toe een beetje doorzeuren ;) gewoon vol blijven houden dat je er niks aan kont doen omdat hij echt plotseling stil stond. succes..
 
Back
Top