Onderhoud vragen Zip RST Type 3 voor een nieuweling!

supermanjop

Well-Known Member
Beste lezers,

Ik ben nieuw op de site en ik heb een paar dagen voor het eerst een tweedehands scooter aangeschaft. Het is een Zip RST Type 3 (2 takt), de scooter is na overleg goed onderhouden door de vorige eigenaar. Ik zal hem hier maar op moeten vertrouwen, meneer kwam heel eerlijk en open over. Ik weet dat de scooter uit het bouwjaar 2005 komt. Ik heb een lange lijst gekregen met wat hij als laatste heeft vervangen voordat hij hem een jaar lang in de schuur heeft bewaard zonder er weer iets mee te doen. Ik heb hem voor 650 euro gekocht, ik hoop dat dit niet al te veel is naar jullie mening. Mijn plan is hem te gebruiken voor een korte tijd en zou hem dan weer graag willen verkopen, vandaar dat ik mij afvraag hoe ik hem moet onderhouden. Ik ben geïnteresseerd om van deze scooter de basis te leren.

Ik hoop dat het topic onder het goede kopje staat. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dingen waar ik rekening mee moet houden + als het mogelijk is HOE ik dat moet aanpakken.

Bedankt allemaal!
 
Advertisement - register to remove this

Die zip die je noemt is veel ouder dan 2005!! Blijkbaar is het de datum toen de scooter is overgezet van bromfiets plaatje naar kenteken.. Dus hierbij heb je al niet goed opgelet..

Je kan je frame nummer laten na trekken.. Waarschijnlijk kom je eerder uit rond 1995 - 2000.. Vind 650 euro wel veel, aangezien het een oude scooter is.. Maar er word gewoon misbruik van het merk en type gemaakt zodat de verkoper lekker kan vangen.. Had er zelf niet meer als 400-450 euro voor gegeven eigenlijk.

Betreft dat de vorige eigenaar zegt dat de scooter goed is onderhouden zou kunnen, maar als hij hem de eerste jaren wel goed onderhouden heeft, en de laatste jaren alleen maar gereden heeft (en dus weinig geld erin gestopt) Dan kan hij nog zo veel zeggen wat hij wil in positieve zin, maar dan heeft de scooter toch echt alsnog veel onderhoud nodig. En vooral beginnede niet wetende scooter rijders zijn vaker het haasje van het kopen (veel te veel geld aan uitgeven) troep van een ander..
Meeste verkopers rijden de scooter dan gewoon af (of op het punt dat er onderhoud nodig is) en doen hem dan zelf meteen weg (aangezien ze er dan zelf niks meer eraan hoeven bij te leggen)

Ik hoop voor je dat je bloknummer, framenummer en alles hebt laten controleren, want vaak worden er met gilera`s en piaggios veel aan omgekat en gerommeld.. Niet dat je straks met een gestolen voertuig in je maag zit..


Overigens ben ik geen fan van 2ehandse scooters van een andere..

Aangezien ik zelf altijd zeer goede dingen verkoop maar weinig / minder in waarde terug krijg..
Als ik van iemand anders wat koop is het altijd duurder + andermans ellende dat je er gratis erbij krijgt.
 
Back
Top