Onderhoud voor Sourini R

Speedsweets

New Member
Hallo,

Als ouder ben ik bezig om het onderhoud voor de Scooter van mijn dochter te regelen.
Het betreft een Sourini R uit 2019. Volgens mij is dat een GY6 motor met injectie.

Natuurlijk wil ik gewoon een onderhoudspakket bestellen, maar er is geen pakket voor de Sourini R te vinden. Ik kan wel het een en ander over de chinese scooters vinden, maar ben niet zeker over het gewicht van de variateur rollen. Het is het standaard blok, alleen naar 35 kmh opgevoerd.

MVG
 
Advertisement - register to remove this

Sparky en Telefonica2,

dank je wel voor het meedenken. Ik ga er meteen me aan de slag.
Ik heb bij het onderhoudspakket gekeken en dat komt volgensmij op het luchtfilter uit goed. Thx.

Weten jullie of er nog bijzonderheden zijn mbt de brandstofpomp. Die zit intern in de tank. Voor zover ik kan zien zit er op de gehele leiding vanaf de tank geen brandstof filter.

MVG eric
 
Weten jullie of er nog bijzonderheden zijn mbt de brandstofpomp. Die zit intern in de tank. Voor zover ik kan zien zit er op de gehele leiding vanaf de tank geen brandstof filter.
Eerlijk gezegd, weet ik dit niet maar het zou me toch logisch lijken dat er toch wel ergens zich een brandstoffilter bevindt, zit het filter niet in de tank op of aan de pomp zelf?

Verder aan de pomp zelf hoef je geen onderhoud te doen.
 
Voor het gewicht gebruik je een keukenweegschaaltje en voor de afmeting een schuifmaat.

Alle rolletjes op het weegschaaltje en delen door 6, dan kom je het kortst in de buurt van het gewicht wat er nu in zit.
Dat is toch het zelfde als je 1 rolletje op de weg schaal legt en hij meet 4,8 grams dat je dan weer dat het eigenlijk een 5 grammer is?

Of je leg ze een voor 1 even erop en dan ga je vanuit het zwaarste rolletje als deze allemaal van het zelfde merk zijn.
 
Zou er ook geen huis tuin keuken weegschaal er voor gebruiken.. Een weegschaaltje voor rolletjes is veel gevoelliger.
Het loont de moeite als je zelf sleutelt om een preciezere weegschaal te kopen.
Hoeft niet veel te kosten en ook handig voor andere zaken.;)
 
Maar klopt inderdaad, als je regelmatig gewichtjes moet wegen is zo'n weegschaaltje wel handig maar niet iedereen zit is de drugs-wereld en heeft zo'n ding in zijn keukenkastje/laboratorium staan, daarvoor mijn alternatief. ;)
 
Maar klopt inderdaad, als je regelmatig gewichtjes moet wegen is zo'n weegschaaltje wel handig maar niet iedereen zit is de drugs-wereld en heeft zo'n ding in zijn keukenkastje/laboratorium staan, daarvoor mijn alternatief. ;)
Je kan ook alcohol kopen zonder alcoholist te zijn.
Het zijn handige én goedkope weegschaaltjes.
 
Hallo Heren,
dank jullie wel voor de suggesties.

Ik heb onderhoudspullen besteld, rollen 5,7 gram.
Ondertussen de benzinepomp eruit gehaald en gecontroleerd.

Voor ik verder ga, eerst eens kijken waarom dat ding amper start en niet staionait meer bljft lopen.
Het is een injectie, dus dat is nieuw voor mij.

Benzine ok, bougie vonkt, luchtfilter ok. Dus ben even aan het zoeken...

Nogmaals dank voor het meedenken..

Gr Eric
 
Nou, het is klaar.

De oorzaak is bekend is vreselijk basic.
Ik wilde het onderhoud zelf uitvoeren omdat de scooter gewoon steeds slechter gng lopen na het onderhoud door de dealer uitgevoerd.
Uiteindelijk was het rijden niet meer te doen en bleef het ding stilstaan in de schuur.

Je wil het niet weten, maar het was de bougie. Dat ding zat gewoon los..
Ik bepaalde het vonken via de bougieaansluitng die dat aangeeft. hierdoor ben ik niet direct verder daar gaan zoeken.

Bedankt voor het meedenken. Ik weet nu het een an ander meer van scooters.

En, nu is die scooter weer helemaal onderhouden, op de klepspeling. Mss de volgende keer;-)

MVg Eric
 
Back
Top