omg?

Status
Not open for further replies.

Scarrie

ScaR ?
vriend van me kwam vmorge na me toe, beld ie ineens op dat zn scoot er mee ophield...
ik daar aangekome kijk ik wat er meej is:
de velg was gebroke..
de remblok zat tusse ut blok en velg geklemd..
remblok ophangpunt gebroken..
remkabel doormidde..

toen hebbe we ut wiel eraf gehaald is de agteras ook nog scheef naar onder gebogen..
de as kun je nog wel draaien

de avond hiervoor als hij remde stoekte het erg hard en als hij zn gas los liet maakte ie un verschrikkelijk krakend geluid..

heeft iemand enig id wat dit heeft veroorzaakt en of die as nog recht te slaan is en of je de remblokophanging er nog aan kunt lassen? ( deel ontbreekt wel precies voor de helft)
 
Advertisement - register to remove this

As kan je zoizo niet recht slaan.. dat is een ding wat zeker is...
Verder is het waarscheinlijk een productie fout, of een samenloop van omstandigheden geweest.

De remklauw ophanging zou je in prenciepe kunnen lassen, maar dat zou ik persoonlijk niet doen. Omdat je hiermee nooit je eigen veiligheid kunt garanderen.

Ik zou gewoon een stel nieuwe carters, en een nieuwe achter velg halen.
 
Denk dat de achteras lager het heeft begeven.. waardoor de as schuin is komen te staan en daardoor de schijf de remklauw heeft laten afbreken door de zijdewaardse kracht..
 
Da-vid said:
Denk dat de achteras lager het heeft begeven.. waardoor de as schuin is komen te staan en daardoor de schijf de remklauw heeft laten afbreken door de zijdewaardse kracht..

dat zou idd wel mogelijk kunne zijn want dat ding komt ut 2001 ofzo en de naafdeksel is er gloof ik nog nooit afgeweest.. hij was de 4de eigenaar ofzo en zijn al un aantal ongelukjes meej gebeurt...
 
Behoorlijk stom als je door blijft rijden terwijl het een krakent geluid maakt en hij niet meer fatsoenlijk remt. Een normaal mens kijkt dan wat er mis is.

Voorderest is die achteras van gehard staal, dus die kun je niet recht buigen. Ik vraag me trouwens af of hij wel krom is steekt hij misschien niet gewoon schuin uit het blok dat inderdaad die achterlager kapot is gegaan?
De remklauw ophanging kun je bij de betere lasser weer laten maken.

Overigens maakt het natuurlijk niet uit, uit welk jaar die scooter komt. Al is de scooter uit '95 en heeft hij 100 eigenaars gehad, wanneer hij goed onderhouden is dan moet dit niks uit maken. Wat misschien bij dit blok wel handig is, dat het blok eens helemaal gereviseerd wordt om misstanden in de toekomst te voorkomen.
 
DeJongh said:
Behoorlijk stom als je door blijft rijden terwijl het een krakent geluid maakt en hij niet meer fatsoenlijk remt. Een normaal mens kijkt dan wat er mis is.

Voorderest is die achteras van gehard staal, dus die kun je niet recht buigen. Ik vraag me trouwens af of hij wel krom is steekt hij misschien niet gewoon schuin uit het blok dat inderdaad die achterlager kapot is gegaan?
De remklauw ophanging kun je bij de betere lasser weer laten maken.

Overigens maakt het natuurlijk niet uit, uit welk jaar die scooter komt. Al is de scooter uit '95 en heeft hij 100 eigenaars gehad, wanneer hij goed onderhouden is dan moet dit niks uit maken. Wat misschien bij dit blok wel handig is, dat het blok eens helemaal gereviseerd wordt om misstanden in de toekomst te voorkomen.

scheelt dat 't blok niet van mij is en ik vaak zat gezegd heb dat hij ernaar moest late kijke...
en wat uit 2001 betrefd, ik bedoelde hiermeej dat er sind die tijd geen nieuwe achteras lager is gereviseerd..
en dat rem gedeelte was 1 avond voordat ie kapot ging daarvoor klonk alleen een beetje krakend en kaaf :D maja evegoed bdankt


close plz..
 
Scarrie said:
scheelt dat 't blok niet van mij is en ik vaak zat gezegd heb dat hij ernaar moest late kijke...
en wat uit 2001 betrefd, ik bedoelde hiermeej dat er sind die tijd geen nieuwe achteras lager is gereviseerd..
en dat rem gedeelte was 1 avond voordat ie kapot ging daarvoor klonk alleen een beetje krakend en kaaf :D maja evegoed bdankt


close plz..
Het was ook niet voor jou bedoeld maar meer voor die vriend van je en hij had het inderdaad kunnen verkomen met goed/beter onderhoud.

EDIT: Bij Thread Tools kun je hem zelf sluiten.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top