olietank yamaha aerox

aleksaksi

New Member
ik heb een dunne slangetje laten vallen (dunner dan een vinger) in mijn olietank van mijn 2 takt aerox, ik ging rijden tot huis en toen ik aankwam wou hij ni meer optrekken ging bijna uit en begon ook te lekken olilampje brandde heel de tijd non stop en nu start ie ook niet. Ik wil weten wat het probleem is en wat dit mij gaat kosten
 
Advertisement - register to remove this

en begon ook te lekken
Waar begon wat te lekken?
Wat was je aan het doen waardoor je het slangetje in de olietank liet vallen en was er een reden om aan de brommer te sleutelen?

Uit je verhaal zou je bijna concluderen dat dit slangetje de toevoer van olie naar het motorblok, op één of andere manier, heeft geblokkeerd en de motor daardoor zonder olie heeft gereden en een warmloper heeft gehad waardoor je nu geen compressie meer hebt.
Echter met de info die je hierboven geeft, kan het even goed iets anders zijn.
Merk je met kicken dat je minder kracht moet zetten om het blok rond te krijgen dan voor je voorval met het slangetje?
Liep de scooter voor dit voorval al minder goed?
Cilinder/zuiger al gedemonteerd en bekeken?
Compressie al eens gemeten of laten meten?
Heb je nog vonk aan de bougie?
Wordt de bougie nat na een paar startpogingen?

Kortom, een heleboel vraagtekens waardoor een raming van de op je toe komende kosten wel heel erg lastig wordt.
 
ik heb een dunne slangetje laten vallen (dunner dan een vinger) in mijn olietank van mijn 2 takt aerox, ik ging rijden tot huis en toen ik aankwam wou hij ni meer optrekken ging bijna uit en begon ook te lekken olilampje brandde heel de tijd non stop en nu start ie ook niet. Ik wil weten wat het probleem is en wat dit mij gaat kosten
Ik heb even in mijn glazenbol gekeken met deze informatie gaat het grapje €623,30 kosten

Wat meer informatie is welkom om het op te lossen
Ga dingen controleren
Check je cilinder/zuiger
Word de bougie nat na het starten?
Compressie meten?

Edit: sparky was mij voor haha
 
ik heb een dunne slangetje laten vallen (dunner dan een vinger) in mijn olietank van mijn 2 takt aerox, ik ging rijden tot huis en toen ik aankwam wou hij ni meer optrekken ging bijna uit en begon ook te lekken olilampje brandde heel de tijd non stop en nu start ie ook niet. Ik wil weten wat het probleem is en wat dit mij gaat kosten
Ik heb zoveel vragen nu. Je olietank zit bij tussen je benen. Hoe krijg je daar een slang. T lijkt me nogal sterk dat je de slang van je oliepomp los hebt gekregen. Die zit namelijk totaal ergens anders.
 
Ik heb even in mijn glazenbol gekeken met deze informatie gaat het grapje €623,30 kosten

Wat meer informatie is welkom om het op te lossen
Ga dingen controleren
Check je cilinder/zuiger
Word de bougie nat na het starten?
Compressie meten?

Edit: sparky was mij voor haha
mijn uitleg was niet duidelijk,
ik ging olie uit de olietank weghalen met een prik met een slangetje erop dat heb ik vaker gedaan omdat er teveel olie in zit waardoor de olielampje heletijd brand,
en dat slangetje is in de olietank gevallen het is een dunne slang en is ongeveer 10cm lang. Ik geloof niet dat ik zoveel schade heb, als die slangetje eruit is is het weer goed
Post automatically merged:

Waar begon wat te lekken?
Wat was je aan het doen waardoor je het slangetje in de olietank liet vallen en was er een reden om aan de brommer te sleutelen?

Uit je verhaal zou je bijna concluderen dat dit slangetje de toevoer van olie naar het motorblok, op één of andere manier, heeft geblokkeerd en de motor daardoor zonder olie heeft gereden en een warmloper heeft gehad waardoor je nu geen compressie meer hebt.
Echter met de info die je hierboven geeft, kan het even goed iets anders zijn.
Merk je met kicken dat je minder kracht moet zetten om het blok rond te krijgen dan voor je voorval met het slangetje?
Liep de scooter voor dit voorval al minder goed?
Cilinder/zuiger al gedemonteerd en bekeken?
Compressie al eens gemeten of laten meten?
Heb je nog vonk aan de bougie?
Wordt de bougie nat na een paar startpogingen?

Kortom, een heleboel vraagtekens waardoor een raming van de op je toe komende kosten wel heel erg lastig wordt.
er begon benzine te lekken. als u het alemaal weet en ervaren bent met scooters stuur mij een appje via whatsapp: 0638946601
dan laat ik fotos zien van wat er aan de hand is
 
Back
Top