Of het daadwerkelijk echt nadelig is om wat carter drukte verliezen weet ik niet. De carter druk is toch al vrij hoog. Misschien heb je zelfs wel minder verlies van mengsel.Als je hem niet meer wilt gebruiken gewoon de pomp laten zitten om het gat dicht te houden als het een mechanische pomp betreft. Hier zijn namelijk geen afdekplaatjes voor. En je wilt het asje onder de pomp wel erin laten zitten.. Omdat dit gat uitkomt bij de krukas.. En op loze holle ruimtes kan je wel eens wat aan carterdruk verliezen. Als je dat niet wijzigt is er niets aan de hand.
Alleen bij DR 70 of zo, zie ik zelf weinig redenen om de pomp af te sluiten (zolang het niet te hoog toerig is) beter dan een 2ehandse pomp zoeken.
Waarom zoveel tijd steken in het fabrieken van een plaatje als de oliepomp toch eigenlijk al versleten is?
De kans dat het gaat lekken met een plaatje is best wel groot.
En dan heb je dat plaatje gemaakt, is dat ding krom... Wat ga je er dan nog aan doen dan? Nog eens extra 15minuten erin steken om het gemaakte matalen plaatje te willen gaan vlakken op een spiegel en wat schuur papier?
En vloeibare pakking wil je ook niet onder dat plaatje hebben.. Naar 5 weken is het eruit geblazen.
omdat je beter zelf kunt mengen mijn oliepomp ging ook telkens weer kapot dan weer gemaakt dan weer stuk beter lekker zelf mengen netjes 1:45Waarom geen nieuwe kopen ?
omdat je beter zelf kunt mengen mijn oliepomp ging ook telkens weer kapot dan weer gemaakt dan weer stuk beter lekker zelf mengen netjes 1:45
Ik heb mijn dr70 kapot gereden op die olie pomp en bijna ook mijn 50cc orgineel nu nu was ik het zo zat en heb ik die hele pomp eruit gesloopt en ben ik zelf gewoon gaan mengen.En is dat de enige reden?!
Hoezo kapot, en weer gemaakt, en dan weer stuk beter!?
Een oliepomp welke wordt aangedreven door de krukas is gewoon een simpele pomp met een membraan/afsluitklep.
Kapot gaat hij pas als de klep niet meer op tijd sluit, en/of opengaat, dit is niet zelf te maken!
Ik rijdt nog steeds met een oliepomp uit 2001 rond, en deze doet nog steeds wat de pomp behoort te doen.
Aandrijving materiaal heb ik wel een keer vervangen, omdat deze van nylon zijn.
Peugeot gebruikt echter een apart type krukas welke de as van de oliepomp aandrijft, geen nylon maar metaal.
En die type pompen zijn gewoon goed, Honda, Kymco en TGB rijden er immers ook al jaren mee!