This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Olie slang aansluiten Honda x8r

Martijnb1976

Well-Known Member
Hallo
Ik heb mijn carburateur van mijn Honda x8r gereinigd maar nu weet ik niet meer waar ik de olie slang moet aansluiten
Optie is de nippel onder de vlottebak of de nippel naast het “gas cilindertje “
Wie o wie !!???
 
De 2 takt mengolie-aansluiting zit normaliter op de carburateur zelf of het spruitstuk gemonteerd!
Niet op en/of onder de vlotterbak en ook niet op het gas cilindertje, wat dat ook wezen mag!?

Ik vermoed dat je doelt op het cilindrische kunststof kokertje wat er tussen zit gemonteerd?
Dit is echter een zgn. powerbox die het onverbrande mengsel tijdelijk opstaat en vervolgens weer meegeeft bij de volgende verbrandingsslag van de motor als deze in werking is.

Ik ga even op zoek naar een duidelijke foto!
Maar voor nu is de tip toch om vooral foto's en/of delen die men loshaalt te labelen zodat het e.e.a. ook weer makkelijk terug te vinden en plaatsen is. Zeker bij de 2 takt Honda varianten aangezien er nauwelijks iets te vinden is waar men aan kan refereren!
 
Heb hetzelfde aan de hand
Kan deze aansluiting ook niet meer vinden op de x8r Weet je toevallig waar deze moet komen?