olie op je uitlaat

speedfight is the best

SpEeDfIGhT GaNgStA
hi,bij scootparts staat ergens op de site dat het goed is voor je uitlaat om er olie op te smeren,dat zou roesten tegen gaan.Ik heb dat vanmiddag dus ook ff uitgeprobeerd (heb toch nog standaard uitlaat,dus als het misgaat is het geen ramp ofzo)maar dat gaat natuurlijk gigantisch roken,denken jullie dat het nog nut heeft om hiermie door te gaan? want volgens mij verdampt de helft van alle olie,alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Werkt goed idd.
Behalve in bocht, daar gaat het sowieso roesten.

Olie op de uilaat geeft trouwens ook zo'n mooie bruinachtige kleur

------------------
J&P tuning
Power on 2 Wheels
 
Heb je een SF2?
Ik heb sinds vandaag mn scooter weer HELEMAAL origineel gemaakt (met begrenzers en al
smile.gif
, en toen ik na een stukkie rijden perongeluk met mn hand tegen de uitlaat aan kwam, gelijk een hele brandplek erop
frown.gif

Die standaardpijp van de SF2 wordt echt zo VRESELIJK heet, niet normaal meer... Dat zou het hevige roken wel eens kunnen veroorzaken
smile.gif
 
Originally posted by Ruud:
je moet ook niet meteen gaan rijden en het erop wrijven als ie KOUD is??

Wel duz...

Ik heb elke uitlaat die ik heb gehad ingesmeerd met olie, en die uitlaten leven nog allemaal
smile.gif
... Gewoon insmeren met motorolie/2t-olie... blijft veel langer mooi...

Je kunt er ook olie op smeren, en dan met de gasbrander in laten branden, hebben we met de For Race van een sleutelobject gedaan... wordt ie lekker donker van... en roestbestendig...

Een andere vriend van me deed voor de lol (en tegen de ijzel) alu-folie om z'n uitlaat, en had daarvoor de uitlaat ingesmeerd... Dit brandt ook goed in...

Greetz.
 
Flikker een bus kruipolie in je buddy en je spuit iedere keer als je heb gereden er een beetje op dan glimt dat ding als de ziekte en blijft mooi schoon EN ROESTVRIJ, maar aangezien je zo wel heeel veel kruipolie gebruikt moet je maar een andere oplossing zoeken maar het is er wel 1......
 
Sssssssssst Tim,

Sjeez, dat was nou net mijn geheimpie om uitlaat beetje fatsoenlijk te houden (en andere uitlaten dus te zien rotten :p )

Maar goed, Vaseline spray heerst dus.

------------------
J&P tuning
Power on 2 Wheels
 
Nou ik had mijn nieuwe uitlaat met blanke lak ingespoten maar ik kreeg het niet goed uitgehard, vandaag door de regen gereden en ff gekeken wat het resultaat was...
eek.gif
allemaal zand in de lak gebrand!!!
frown.gif

dus uitlaat er weer af en de gasbrander erbij en die klote lak er weer afgebrand en olie er overheen en flink verhitten overal, hij is nu helemaal donkerbruin, nu maar hopen dat het echt helpt want er zit nu dus echt helemaal geen lak meer op.
 
Ik smeer ook altijd olie op mijn nardo, alleen bij de bocht roest ie een beetje maar daar olie ik 'm ook niet. Mijn uitlaat is van de olie helemaal pikzwart geworden (heb 'm al een jaar) maar dat boeit me niet. Alsie maar niet roest!
 
Elke keer als ik heb gereden veeg ik mijn Yasuni helemaal schoon en droog is dit niet voldoende om roest tegen te gaan? Als dit niet zo is zou ik graag de precieze procedure willen weten van het oliesmeer ritueel
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
.

Mzzl
 
gewoon zorgen dat je uitlaat warm is, en dan de olie erop smeren met bv keukenpapier, niet buitensporig veel, maar zodat er goed olie opzit, en dan brandt het erin als je weer gaat rijden..

henk
 
Hoeft niet perse warm te zijn... Ik smeer het er gewoon koud op, als je daarna gaat rijden brandt het er wel een beetje in...

Beter nog smeer je er olie op, waarna je er alufolie omheen doet, dan rijden: brandt nog beter in...

Eerder is ook al gezegd dat het met een butaanbrander ook gaat (eigen ervaring), wel netjes demper/pakkingen demonteren, anders wordt het een zooi
smile.gif
...

Greetz.
 
Olie op je uitlaat werkt geniaal. Het beschermt je uitlaat erg goed; dat merk je als je bij (een met olie opgepoetste)uitlaat je vinger eroverheen haalt. Alle troep komt er gelijk af met btw ook olie.

Heb je weer ranzige vingers!!!!!


P.S. De olie gaat wel als de tering roken maar dat is normaal, het moet in de uitlaat intrekken
 
Back
Top