Heren,
Ik zit met het volgende probleem:
Een originele scooter Yamaha Neos rookte erg veel en starte slecht na enige tijd stil gestaan te hebben. Ik moest direct denken aan het niet goed functioneren van de oliepomp. Zodoende bij scootparts een nieuwe pomp bestelt. Deze werd afgevuld en dus ontlucht afgeleverd. De boel aangesloten en gecontroleerd of bij een draaiende motor de olie uit het dunne slangetje kwam en dat was het geval. De boel afgemonteerd en het roken was verholpen. Nadat er 3 weken laten met de brommer gereden wilde worden, starte deze niet. Na het verwijderen van het vlotter bakje van de carburateur bleek hier olie in te zitten. De enige mogelijkheid dat 2 takt olie daar terecht komt is via de oliepomp. Vervolgens het oleislangetje van carburateur los getrokken en in een bakje gehangen. Na enkele dagen stond er inderdaad een klein laagje olie in het bakje.
Met dit verhaal naar scootparts gegaan waar ik niet geloofd werd. Uiteindelijk een nieuwe pomp gekregen. Ook deze was afgevuld en heb tijdens het uitlopen van de olie uit de slang, de slang op de pomp geschoven. Er kan dus eigenlijk geen spraken zijn van luchtinsluiping.
Vervolgens deze pomp niet gemonteerd maar zo in een bak laten hangen. Ook deze pomp sloot de toevoer niet af en na enige tijd is er een gigantische hoeveelheid olie door de pomp gelopen.
Ik ben ten einde raad… Doe ik iets niet goed met monteren of wat gaat er hier fout?
Ik zit met het volgende probleem:
Een originele scooter Yamaha Neos rookte erg veel en starte slecht na enige tijd stil gestaan te hebben. Ik moest direct denken aan het niet goed functioneren van de oliepomp. Zodoende bij scootparts een nieuwe pomp bestelt. Deze werd afgevuld en dus ontlucht afgeleverd. De boel aangesloten en gecontroleerd of bij een draaiende motor de olie uit het dunne slangetje kwam en dat was het geval. De boel afgemonteerd en het roken was verholpen. Nadat er 3 weken laten met de brommer gereden wilde worden, starte deze niet. Na het verwijderen van het vlotter bakje van de carburateur bleek hier olie in te zitten. De enige mogelijkheid dat 2 takt olie daar terecht komt is via de oliepomp. Vervolgens het oleislangetje van carburateur los getrokken en in een bakje gehangen. Na enkele dagen stond er inderdaad een klein laagje olie in het bakje.
Met dit verhaal naar scootparts gegaan waar ik niet geloofd werd. Uiteindelijk een nieuwe pomp gekregen. Ook deze was afgevuld en heb tijdens het uitlopen van de olie uit de slang, de slang op de pomp geschoven. Er kan dus eigenlijk geen spraken zijn van luchtinsluiping.
Vervolgens deze pomp niet gemonteerd maar zo in een bak laten hangen. Ook deze pomp sloot de toevoer niet af en na enige tijd is er een gigantische hoeveelheid olie door de pomp gelopen.
Ik ben ten einde raad… Doe ik iets niet goed met monteren of wat gaat er hier fout?