This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Oldtimer/ Youngtimer / Historie topic

Heeft m'n fiat ook...Vetter kan gewoon niet

Variabele turbo merk je bv. he-le-maal niks van. Heb liever een klap in m'n nek hoor
 
Zeker vet, alleen bij die ouwe Saab's, wilde je echt niet ineens die turbo erin laten komen in een bocht ga ging je zo rechtdoor

nooit over nagedacht eigenlijk...Ik rij ook nooit echt hard in bochten ofzo, maar als je het zo bekijkt kan het inderdaad nadelig zijn
 
Hmm denk dat donkere kleuren juist mooi zijn, bumpers zou ik chrome of zwart doen

Ik wil um wel een beetje a la orgineel houden, zoiets als dit:


[ir]http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/475822.jpg[/ir]


Chrome bumpers zouden ook goed te doen zijn alleen..
{! zwarte bumpers staan echt niet bij een T2!
 
Om hard te gaan, is dat dus echt wel 10x beter hoor.

Tuurlijk

Het systeem is ook beter bedacht, alleen het is zo jammer dat je niet het vermogen in 1x met een klap krijgt, maar dat het weer ''rustig'' erin komt.

Juist die boost bij de 3500 toeren vind ik erg vet. Daaronder is ie wel zowat irritant traag Wheelspin lukt geeneens! Maar daarboven begint het pas.
 
Geef mij maar een variabele turbo zonder Blofoffvalve/dumpvalve troep
Vind het al vervelend bij de Patrol van me pa, gewoon een ding uit 2006, maar zo'n vervelend turbogat! vind ik eigenlijk niet kunnen bij een beetje degelijke auto van tegenwoordig..

Met een Aanhanger van 7mtr erachter rij je wel lekker rustig weg bij de stoplichten, maar overschakelen moet je wel goed zitten, anders zit je net in 'het gat'.. dat is dan erg vervelend!
 
S1 Power!! 8):W



Uit een 2.1 5-cillinder turbomotor 8) bijna 25jaar terug! :W

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6skNSFMgNDc"]YouTube - Rally Cars - Audi S1[/ame]


 
Die dingen zijn echt zo verrekte gek. Voor nu gaat dat ding nog rete hard, laat staan voor 25 jaar geleden. 2.1 Turbo - 590 pk, ben wel benieuwd hoe dat blok eruit ziet etc.
 

Tja, ik heb liever een snel opspoelend iets, wat zich bijna gedraagt als een compressor. Ik neem aan dat jij het koppel onderin ook wel kan waarderen toch? Ik snap ook wel wat jij bedoelt, ik heb eens in de nieuwe Impreza gereden, en daar voel je ook geen turbo opkomen.
Over extreme turbogaten gesproken:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=sXakq1Qr6zI"]YouTube - Titan Motorsports race supra on the streets![/ame]

Gas intrappen, eerst nog tijd om een shaggie te draaien, en dan komt de turbo.

Doe mij maar zo'n luchtverplaatser dan, instant power.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2lQX3cOAbes&feature=related"]YouTube - Bad ass Mustang Cobra with Kenne Bell Supercharger[/ame]