Oldtimer/ Youngtimer / Historie topic

t2hq7.jpg


Hoe bedoel je vet ! :P :love:
 
Zeker vet, alleen bij die ouwe Saab's, wilde je echt niet ineens die turbo erin laten komen in een bocht ga ging je zo rechtdoor :D

nooit over nagedacht eigenlijk...Ik rij ook nooit echt hard in bochten ofzo, maar als je het zo bekijkt kan het inderdaad nadelig zijn:P
 
Hmm denk dat donkere kleuren juist mooi zijn, bumpers zou ik chrome of zwart doen

Ik wil um wel een beetje a la orgineel houden, zoiets als dit:
thumbnail.php

476751.jpg

[ir]http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/475822.jpg[/ir]
466889.jpg


Chrome bumpers zouden ook goed te doen zijn alleen..
{! zwarte bumpers staan echt niet bij een T2!
 
Om hard te gaan, is dat dus echt wel 10x beter hoor.

Tuurlijk:)

Het systeem is ook beter bedacht, alleen het is zo jammer dat je niet het vermogen in 1x met een klap krijgt, maar dat het weer ''rustig'' erin komt.

Juist die boost bij de 3500 toeren vind ik erg vet. Daaronder is ie wel zowat irritant traag:P Wheelspin lukt geeneens!:D Maar daarboven begint het pas.
 
Geef mij maar een variabele turbo zonder Blofoffvalve/dumpvalve troep :)
Vind het al vervelend bij de Patrol van me pa, gewoon een ding uit 2006, maar zo'n vervelend turbogat! vind ik eigenlijk niet kunnen bij een beetje degelijke auto van tegenwoordig..

Met een Aanhanger van 7mtr erachter rij je wel lekker rustig weg bij de stoplichten, maar overschakelen moet je wel goed zitten, anders zit je net in 'het gat'.. dat is dan erg vervelend!
 
S1 Power!! 8):W

The Audi Sport Quattro S1 was introduced at the end of 1984 as an update to the Audi Sport Quattro. The car featured a inline 5-cylinder engine that displaced 2,110 cc and produced an officially quoted figure of 500 bhp (373 kW/507 PS) at 8000 rpm
The weight was lightened to just 1,090 kg, and now accelerate from 0-100 km/h in just 3.1 seconds.

Twenty years after the cancellation of Group B, the Sport Quattro S1 was still widely regarded as the most powerful rally car ever fielded in international competition, with the final factory machines of 1986 rated at an incredible 441 kW (600 PS/591 bhp).

Uit een 2.1 5-cillinder turbomotor 8) bijna 25jaar terug! :W

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6skNSFMgNDc"]YouTube - Rally Cars - Audi S1[/ame]
re20.jpg


Audi_sport_quattro_s1_ROC_1988_salonen.jpg
 
Die dingen zijn echt zo verrekte gek. Voor nu gaat dat ding nog rete hard, laat staan voor 25 jaar geleden. 2.1 Turbo - 590 pk, ben wel benieuwd hoe dat blok eruit ziet etc.
 
Tuurlijk:)

Het systeem is ook beter bedacht, alleen het is zo jammer dat je niet het vermogen in 1x met een klap krijgt, maar dat het weer ''rustig'' erin komt.

Juist die boost bij de 3500 toeren vind ik erg vet. Daaronder is ie wel zowat irritant traag:P Wheelspin lukt geeneens!:D Maar daarboven begint het pas.

Tja, ik heb liever een snel opspoelend iets, wat zich bijna gedraagt als een compressor. Ik neem aan dat jij het koppel onderin ook wel kan waarderen toch? Ik snap ook wel wat jij bedoelt, ik heb eens in de nieuwe Impreza gereden, en daar voel je ook geen turbo opkomen.
Over extreme turbogaten gesproken:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=sXakq1Qr6zI"]YouTube - Titan Motorsports race supra on the streets![/ame]

Gas intrappen, eerst nog tijd om een shaggie te draaien, en dan komt de turbo. :P

Doe mij maar zo'n luchtverplaatser dan, instant power.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2lQX3cOAbes&feature=related"]YouTube - Bad ass Mustang Cobra with Kenne Bell Supercharger[/ame]
 
Back
Top