This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Oil Part 23445??

ScooterDraz

Well-Known Member
Ja sorry hoor, maar ik heb toch ff een vraagje over olie. Ik heb hier voor me staan: Een witte bus met rode dop. Castrol Super TT. Dunne rode olie. JASO FB is de code. Heeft iets te maken met Castrol Limited. Verder nog Durable Protection. Kost 10.75 bij de Macro.

Nou wou ik toch ff weten of dit olie is waar je 13000 toeren mee kunt draaien. In verhouding 1:35 ongeveer. Ik draai nu nog niet zoveel toeren, 11500 ongeveer, maar daar gaat verandering in komen. Ik gebruik nu TTS, kost mij iedere paar weken 23,50 bij de fietseboer.

Wat is nou het beter? Een halfsynthetische/volsynthetische bij zulke hoge toeren? Is R2 het beste? En heeft iemand ervaring met die zooi
A747 die Proz gebruikt?
Of kan ik gewoon voor 100 piek 10 van die bussen Super TT gaan halen?

Sorry, maar ik moest het ff weten, want het verhaal op de bus is very soft + weinig info.

Bedankt, Mzzls
 
Volsynthetisch schijnt het beste te zijn, castrol tt nog wat moet voldoende zijn heb ik nu ook , maar normaal gewoon motul scooteroil..
 
Ik heb shell vol synthetisch erin zitten. Ook hele goeie olie (ff ter info).
 
Ik zit nu aan m'n 8e fles en heb nog nooit de zelfde gehad.. dus altijd een ander merk gekocht, en nooit ook maar iets verschil gemerkt, maar dat zal wel aan mij liggen dan...

------------------
Save a whale,harpoon a honda
 
heej, ik wilde alleem f metlden dat k loo;l heb hiero, zuupeh . moet allleen om 6u op en moet nog 3 u zuupeh, hehe mzzls
 
Originally posted by speedfreak:
heej, ik wilde alleem f metlden dat k loo;l heb hiero, zuupeh . moet allleen om 6u op en moet nog 3 u zuupeh, hehe mzzls

Was crossposten niet verboden??
 
hmmz spankie, dit is echt niet grappig op deze manier ! je maakt echt niet in 2 posts precies dezelfde typ fouten, je hebt ze moedwillig zitten copieeren
 
STT is goeie olie, hij smeert daadwerkelijk in tegenstelling tot TTS die schoon verbrand, maar eenslechte smerende werking heeft.
STT dien je wel in goeie verhouding te gebruiken, omdat je meer kans heb op aanslag (drek) als je teveel olie gebruikt.

Kortom: bij toerenblazen STT ipv TTS
 
ik heb nu putoline mx5 2-stroke syntetic competition oil... dat gebruik ik in m´n racescoot, is wel goede olie, ik heb met castrol tts een paar keer een warmloper gehad. toen ben ik deze olie gaan gebruiken en het bevalt me goed, nog geen probs mee gehad. maar volgens mij is die best duur, ik krijg ´em..
ik d8 iets van 25.- ofzo...
 
Volsynthetisch verbrand goed bij lage/middelhoge toeren (TTS/Scooting/Power One/blabla)...

Minerale olie verbrand alleen volledig bij hoe toerentallen, en ruikt wel scooterrace-achtig
...

Greetz.
 
hmz ja sorry jongens, ik wilde even wat typen en toenwas de gozer waar ik even een biertje drnk zo vriendelijk met mijn w8 woord het even te kopieren.
 
ik gerbuik trouwens stt olie en het geeft idd redelijk aanslag, maar om de 3000 km toch even zuigerveren vervangen dus dan ook weer even scoonkrabben
 

Dat verklaart die drek op me uitlaat en bij dat losse stukje wat aan je cilinder hangt. Maar ik gebruik TTS en geen STT. Hmm...vaag.

Bij mij sluit dat stukje ook niet mooi aan op de uitlaat en je voelt daar ook wat uitlaatgassen ontsnappen. Een klein beetje maar toch. Zou dat wat uitmaken qua prestaties. (ff voor de zekerheid vragen.)
 
Dus je kunt bij brute toeren beter goedkopere olie gebruiken?

En Rally, het scheelt wel in prestaties. Nieuwe pakking monteren. Desnoods uitlaat mond beetje bijvijlen. En alles lekker (niet te hard) vastdraaien.

Wat voor olie gebruiken ze in de race?
Scooterracer? Jij gebruikt wel volsynthetische? Hoe zit dat?
 
doorontwikkelde (en dus dure) volsynthetiche olie smeert wel goed en vaak zelfs beter dan geodkope synthetische olie.
voorbeeld: castroll a747
wel heel stroperig waardoor het snel ontmengd en niet zo geschikt is voor koud weer.
 


Het ligt niet aan de pakking, die is goed. Het zit hem in de aansluiting van de uitlaat in dat loose stuk wat aan je cilinder zit. En daar zit geen pakking tussen. Nooit gezien ook. Me For Race had daar ook geen pakking zitten.