Nutteloosche Plaatjes nummer 44

Status
Not open for further replies.
Praat alleen 'plat' als k met mn vriendinnen/vrienden ben, volgens mensen heb k wel een 'err' maar praat niet bekakt imo. Alleen soms floept er ineens iets Rotterdams uit ' Ja ik ken dat echt niet hoor' of 'Waar leg mn telefoon'. Maar we kennen er wel ove gaan zevazeike maar dat hebt geen nut hoor :+
 
Zo lang het nog maar een beetje op Nederlands lijkt heb ik er geen moeite mee :p Pas me sowieso wel aan als ik bij mensen ben die ons dialect niet ''gewoon'' zijn.
 
Brabanders doen altijd een G in de R volgens mij :+ Als je dat hoort en dan ineens mijn 'Rotterdams' dan klink ik heel hard en niet ''schattig''. Zou ook nooit boos kunnen worden op iemand die zo praat, dan klinkt alles lief :+ '
 
d91Jx.jpg
 
Brabanders doen altijd een G in de R volgens mij :+ Als je dat hoort en dan ineens mijn 'Rotterdams' dan klink ik heel hard en niet ''schattig''. Zou ook nooit boos kunnen worden op iemand die zo praat, dan klinkt alles lief :+ '
Ik woon in Brabant maar een G in de R?:D Kan me daar weinig bij voorstellen.
Zachte G natuurlijk wel:W
 
Woon op Flakkee, maar heb een hekel aan het dialect aangezien erg veel mensen niet normaal abn kunnen spreken.

Had ook iemand hier uit de buurt in de klas op school in Rotterdam, dan klinkt het echt dom als je alleen dialect spreekt.

''wiele komme van flekkeej, zak mar zagguh''
 
Woon op Flakkee, maar heb een hekel aan het dialect aangezien erg veel mensen niet normaal abn kunnen spreken.

Had ook iemand hier uit de buurt in de klas op school in Rotterdam, dan klinkt het echt dom als je alleen dialect spreekt.

''wiele komme van flekkeej, zak mar zagguh''

Geef joe de snearker maar ff an ik hei een garrel in me wiele.

:p
 
Ik woon in Brabant maar een G in de R?:D Kan me daar weinig bij voorstellen.
Zachte G natuurlijk wel:W
Nou n vriend van mij heeft dat wel (uit Breda) en ik 'hoor' het ook bij anderen. Zal vast wel iets Rotterdams zijn ofzo :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top