Weleens een ras echte Zeeuw plat horen praten? Zijn net zo erg hoor. Ouders van een vriendin van me zijn Zeeuws en daar is ook geen touw aan vast te knopen
Praat alleen 'plat' als k met mn vriendinnen/vrienden ben, volgens mensen heb k wel een 'err' maar praat niet bekakt imo. Alleen soms floept er ineens iets Rotterdams uit ' Ja ik ken dat echt niet hoor' of 'Waar leg mn telefoon'. Maar we kennen er wel ove gaan zevazeike maar dat hebt geen nut hoor :+
Zo lang het nog maar een beetje op Nederlands lijkt heb ik er geen moeite mee Pas me sowieso wel aan als ik bij mensen ben die ons dialect niet ''gewoon'' zijn.
Brabanders doen altijd een G in de R volgens mij :+ Als je dat hoort en dan ineens mijn 'Rotterdams' dan klink ik heel hard en niet ''schattig''. Zou ook nooit boos kunnen worden op iemand die zo praat, dan klinkt alles lief :+ '
Brabanders doen altijd een G in de R volgens mij :+ Als je dat hoort en dan ineens mijn 'Rotterdams' dan klink ik heel hard en niet ''schattig''. Zou ook nooit boos kunnen worden op iemand die zo praat, dan klinkt alles lief :+ '