This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nutteloosche Plaatjes #48

Status
Not open for further replies.
Oke mijn punt niet helemaal duidelijk gemaakt: niet iedereen die een kind krijgt WIL dat. En dan heb ik het niet over al die zogenaamde "ongelukjes", dat is je eigen schuld en had je moeten nadenken en bescherming moeten gebruiken.

Maar er zijn ook culturen waar de vrouw niets te zeggen heeft, maar wel de volledige zorg voor het kind moet dragen. Plus dingen als verkrachting, iemand met mentale achterstand die zwanger wordt in een omgeving (land) waar geen systeem of personen zijn om die situatie op te vangen, etc.

Daar doelde ik op, want voor iedereen die wel de keuze had ben ik het volledig met je eens!

Kan je perfect volgen, uiteraard is het stom als je op voorhand weet dat het te zwaar gaat worden om een kind te nemen. Maar hoe weet je dat? En dan nog. Je kan er klaar voor zijn. Maar zoals ik ook aanhaal, wat een zeer goede vriendin van mij meegemaakt heeft, als je kind van nature al ongeloofelijk kan krijsen en dat 20h per dag doet, wegens medische reden, kunnen de stoppen ook gewoon doorslaan. En als dat gebeurd kan er wel eens iets gebeuren dat je liever niet deed. Dat hoeft dan ook geen 5min te duren, wat dan weer erg overdreven is. Maar daar kan nu eenmaal geen rekening mee houden.

Kan jij met 100% zekerheid zeggen, dat je zo een situatie onder elke omstandigheden aankan? (Zolang je er nog niet zelf doorgeweest ben, kan je dat gewoonweg niet. Kan je zeggen wat je wil).

Hoewel mijn mening sterk geformuleerd is, kunnen we dat in mijn ogen van de jouw ook zeggen.

[
Martin, je kiest echt niet voor weinig slaap, je kiest voor kinderen... En dat daar leuke en minder leuke dingen bij horen, dat weet je vantevoren... Echter snap ik best dat mensen compleet doordraaien met een huilbaby, juist omdat je volledig machteloos staat... Hoe het bij die vrouw zit, weet ik niet, als vader van 2 jonge kinderen trek ik die filmpjes sowieso niet, en ga ik ook niet bekijken... Die overigens heel makkelijk zijn, en me niet tot waanzin drijven

Ik had ook altijd zo'n "ja, JIJ kiest toch voor kinderen" houding, maar geen beginnende ouder weet precies waar hij aan begint, of hij/zij moet al dag/nacht oppassen op nichtje/neefje...

Status
Not open for further replies.