Nutteloosche Plaatjes #43

Status
Not open for further replies.
Ik snap best dat het pijnlijk is hoor Vissa, maar wat wil je nou, zo'n gozer 10 jaar achter slot en grendel zetten? Geloof het of niet, maar de meeste mensen worden ECHT al gestraft door het feit dat zei de dood van een jong iemand op hun geweten hebben..

Ik snap best dat het pijnlijk is hoor Vissa, maar wat wil je nou, zo'n gozer 10 jaar achter slot en grendel zetten? Geloof het of niet, maar de meeste mensen worden ECHT al gestraft door het feit dat zei de dood van een jong iemand op hun geweten hebben..

Klopt, maar door niet op te dagen op de rechtbank weet je ook wel weer genoeg (dat hij er niet veel om geeft).

Daar heb je gelijk in Lars, maar laat hem iig even voelen wat hij gedaan heeft.

Ik kan je namelijk vertellen dat hij 0,0 spijt heeft van wat hij heeft veroorzaakt. Hij heeft nooit zijn verontschuldigingen aangeboden, de hele familie heeft nog nooit contact gezocht en al het contact vermeden. Hij is zelfs nog in hoger beroep gegaan omdat hij de eerst geëiste 4 maanden teveel vond!

Hij heeft zelfs gezegd dat hij zichzelf wel een goede rijder vond. Een jaar ervoor heeft hij zijn broertje nog bijna om het leven gebracht, toen was hij hetzelfde aan het uithalen en is hij in de sloot beland.

Nee, deze jongen heeft 0,0 spijt en lacht zich een ongans op dit moment. Zo'n iemand moet je wel 10 jaar opsluiten of aan de hoogste boom stroppen! Hij spoort echt niet! Ik snap ook echt niet hoe een rechter zo'n ,, straf '' kan geven. Zodra hij zijn rijbewijs terug heeft gaat hij gewoon weer keihard door, daar ben ik zeker van.

Dat maakt dit geheel zo onverteerbaar voor de familie. Het is nu een jaar geleden en dan krijgen ze ook nog eens dit over hun heen. Ze zitten zo diep in de put dat ze geeneens zin meer in het leven hebben. Dit verdienen ze niet, enigsinds gerechtigheid had ze nog goed gedaan, maar nu....

Last edited:
Als iemand echt spijt betuigd en excuses aanbied MISSCHIEN. Maar idd zo'n figuur dat niet eens naar de rechtzaak komt, meteen afstraffen.

Vind het ook veel te lichte straf hoor, je hebt toch iemand van het leven beroofd.
Wat ook nog eens is, is dat het door zijn gevaarlijke rijgedrag kwam. Je hoort niet te driften:)...

Ik begrijp je volledig Vissa. Sterkte.

Vraag mij eigenlijk ook af wat zo'n rechter bezielt om zo'n belachelijk straf uit te spreken. Komen die gasten nu werkelijk op het einde van de dag thuis met een gevoel dat ze het juiste gedaan hebben ofwat :?

Sterkte man! Zou ook echt gestoord worden als zoiets zou gebeuren. Je zult die gek over een tijdje tegen komen.. Je zou 'm toch kapot maken!

Vraag mij eigenlijk ook af wat zo'n rechter bezielt om zo'n belachelijk straf uit te spreken. Komen die gasten nu werkelijk op het einde van de dag thuis met een gevoel dat ze het juiste gedaan hebben ofwat :?

In Nederland en ook Belgie is men meer bezorgd over de dader dan over de slachtoffers. De meeste rechters hebben geen besef van de realiteit met hun lage straffen, want dat helpt de nabestaanden niet. Het probleem gaat zich stellen dat binnen een aantal jaar de mensen het heft in eigen handen nemen.

De gevangenis is in sommige gevallen niet de juiste keuze aangezien het meer slecht dan goed doet. Je moet rekening houden dat iedere misdadiger terug moet keren naar de maatschappij en hoe langer de gevangenisstraf hoe moeilijker. Maar voor mensen die naar alle waarschijnlijkheid toch terug in de fout gaan zoals dat figuur hierboven is een gevangenisstraf wel op zijn plaats.

Bizar Vissa, helaas staat het Nederlandse rechtssysteem hierom bekend, sla de krant maar eens open op een willekeurige dag. Elke keer sta ik weer perplex over het feit hoe laag de straffen uitvallen voor dit soort zaken...

Sterkte en hou jezelf in, al zou ik dat zelf ook erg moeilijk vinden om die goser niet ´t licht uit z´n ogen te slaan. Kanschloos kudtvolk...

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de letterlijke uitspraak van die zaak..
Na alles wat eerder gebeurd, (niet) gezegd en (niet) gedaan is, lijkt mij dit ook wel een relatief lage straf.

155875_125374177524362_100001553418552_165490_5835963_n.jpg

bij iemand van facebook, volgens mij heeft niemand het door :P

Status
Not open for further replies.
Back