Nutteloosche Plaatjes #43

Status
Not open for further replies.
Bekend iets, stereographie. ;)
image012.jpg

loreo3dadapter_small.jpg

Of
2463184593_4c67a797a2_z.jpg

matrixbullettime.jpg

i am very jelly 8P

senor-gif.gif

senior-gif11.gif

54d45eea-9903-447a-88fa-8493b349ac6a.gif

flipflopflail_senor.gif

slippers + lijm = jammer van je glas melk

lookatthat_senor.gif

kijk nou toch eens

6c4cf380-a644-4e63-85bb-5f0dae293ea9.gif

is weer op tv trouwens :p

Last edited:
Saved by the bell :#

Heerlijk al die oude programma's, zat gisterochtend weer heerlijk Alfred Jodokus Kwak te kijken :W.

Waarom? Alleen maar omdat Dolf de Kraai naar Hitler verwees? Vond het wel mooi hoe op kinderlijke wijze de "raszuivering" werd duidelijk gemaakt :o

Het is gewoon kei racistisch. :P
Vroeger keek ik er na mja nie bij nadenken haha.
Als je et nu ziet wordt alles ineens duidelijk :P

Haha.. Vind het juist knap van de makers om het zo te verdoezelen, dat je later gaat terug denken :W

Ik vond het 10 keer beter dan dat langdradige niels hogerson.. Word er gewoon weer moe van als ik er aan denk

Thema's

In tegenstelling tot vele andere tekenfilms voor de doelgroep van kleine kinderen, wordt in Alfred J. Kwak een groot aantal maatschappelijke en politieke problemen aan de kaak gesteld, zoals ontwikkelingssamenwerking en machtsmisbruik, maar ook thema's als vriendschap en solidariteit.
Zo evolueert het karakter Dolf, die Alfred aanvankelijk nog als vriend ziet, al gauw in een evenbeeld van Adolf Hitler, hoewel hij veelal gekleed gaat in een napoleontisch uniform. Dolf is leider van de Kraaienpartij, welke sterke overeenkomsten kent met de NSDAP en later een oorlog start op een manier die veel doet denken aan nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog. Dolf, wiens naam ook lijkt op Adolf, past zelfs rassenleer toe, ondanks het feit dat ook hij half kraai, half merel is. Zijn afkomst is onduidelijk, waardoor Dolf zijn gele merelsnavel zwart moet kleuren om op een echte kraai te lijken. Toch wordt Dolf in het begin van de serie op een genuanceerde manier benaderd, alsof hij slachtoffer is geworden van een moeilijke jeugd.
Ook de apartheid komt in de tekenfilm aan de orde. Zo vlucht het vriendinnetje van Alfred, Winnie, naar alle waarschijnlijkheid vernoemd naar Winnie Mandela, uit een land met een regime gelijkend op dat van Zuid-Afrika ten tijde van de daar heersende apartheid. Kwah Wanna lijkt daarbij gebaseerd te zijn op Nelson Mandela.
Zo leer je tenminste nog eens wat als je kind bent, in plaats van die rotzooi van nu.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=XUN4JV1b1N0"]YouTube - Rembo & Rembo! (3-1)[/ame]

Man man man! Wat vet. Dit keek ik altijd met mn broer :D

Status
Not open for further replies.
Back