This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ntt met aerox voorpoten en velg??

joey053

Well-Known Member
Hallo mensen.
Ik heb een NTT waarvan me voorvork niet meer veert.
nu wil ik 2 veerpoten van een aerox eronder zetten compleet met 13inch wiel.
Zou dat kunnen zonder al teveel problemen?
En pas zo,n achtervelg ook onder een pia dd blok?
 
Hé Joey,

Je kan niet gelijk een rox voorvork in je NTT plaatsen. De stang die in je kroonstuk zit is namelijk vele malen korter bij een Aerox. Ook kan je niet een aerox achtervelg er gelijk op plaatsen. Dan moet je iets laten afdraaien waardoor je een aeroxvelg op je dd blokje kan plaatsen. (kijk bv. naar de HGS beta van Wim)

Er zijn genoeg voorvorken te koop voor je NTT die hetzelfde werken als zo'n rox voorvork. Natuurlijk kan je je wel gaan lassen e.d. maar ik denk niet dat dat de makkelijkste oplossing is voor jou probleem.

Ik had hetzelfde probleem, maar heb gewoon een andere voorvork gekocht.
 
de achtervelg past iig niet , er zijn wel adapters voor piaggio maar niet voor NTT , NTT is ook trommelrem , je zou er wel een nieuwe type blok onder kunnen zetten, een kiesler adapter erop zetten en dan een aerox velg , tis maar wat je er voor over hebt

een aerox vork is compleet anders dan een NTT vork , die van ntt is 1 deel , van aerox met losse poten , dus je moet iig al een kroonstuk pasmaken , maar de pen van een aerox is veel dunner dus moet je die van je NTT gebruiken , ik heb zelf een aerox vork pas gemaakt in een NRG , ik heb de NRG pen er netjes uitgehaald en overgezet in het aerox kroonstuk. dit is echter wel zeer veel werk en je bent er ee draaibank, lasapparaat ,slijptol en een pers voor nodig minimaal. de pen boven op het kroonstuk lassen zou ik niet doen persoonlijk , het gaat immers wel om je leven , dan kun je het beter in 1 keer goed doen en de pen DOOR het kroonstuk heen maken en aan beide kanten lassen.

voor NRG/NTT zijn helaas weinig goeie vorken te krijgen ....
 
Hmm ik zie al dat ik er niet het gereedschap voor heb en ook niet de nodige ervaring om een homemade voorvork te gaan maken.
dus houd het plan voor 13inch velgen maar op.
Word dus maar een paar nrg velgen,en kijken of ik de voorpoten weer los kan krijgen.
Heb wel een leuk voorvorkje gezien maar die kost nieuw +-1000 eurox|
dat is me natuurlijk teveel van het goede want daar heb je leuk tunespul voor.
nieuw typ pia blok(dd) kan zonder probleem worden overgezet?
 
het schijnt dat EBR wel redelijke vorken maakt voor nrg/ntt , er zijn helaas niet veel vorken voor te krijgen die daadwerkelijk beter zijn dan std , echter hydraulische vorken zijn er ook al niet voor.

een malossi vork zit ongeveer op 500 euro , dat is ook best veel , voor de racerij oid is het echt wel goed om zoiets te hebben.

via de search is er mischien meer over te vinden , er is namelijk al vaker over gesproken over dit probleem
 
melf #50 said:
via de search is er mischien meer over te vinden , er is namelijk al vaker over gesproken over dit probleem

idd, ook meerdere keren gezien. Daar heb ik ook gelezen dat een EBR voorvork een goede oplossing was. Wat jij hebt gedaan moet gewoon goed gebeuren, anders kan je scooter rare bewegingen maken. Daarnaast heb je 2 voorvorken nodig om zo'n brouwsel te kunnen maken. Heb je nog geen rox voorvork o.i.d. dan moet je ook daar weer meerdere euro's in investeren. Hou het simpel en hou het gewoon veilig en koop gewoon een fabrieksvoorvork.

Ik trek hier niet de voorvork van melf in twijfel hor, maar zelf ben ik op dit gebied meer van fabrieksproducten.
 
zolang het maar serieus gebeurd en goed is er niks aan de hand ,maar wat ik vaak zie is dat mensen zo aan de bovenkant het balhoofd eraf slijpen en er zo weer wat aanlassen , dan is de kans al vele malen groter dat dit scheurt of knikt.

als je het zelf kunt en beschikt over de juiste apparatuur kun je het doen , maar ik ben het er ook idd mee eens dat je niet zomaar moet gaan klooien omdat je zo graag een aerox vork wilt oid , koop dan beter een goeie kant en klare vork want veiligheid is toch het belangrijkste , je hebt er niks aan dat je eerst stoer rijd met een aerox vork in een ntt/nrg en dan later gewoon in het ziekenhuis ligt of erger alleen omdat er zonodig een aerox vork in moest voor de looks

dit is dus algemeen bedoelt ,niet alleen voor de topicstarter...