NRX onder Firefox

Tim_b

Well-Known Member
Jaja, ik weet dat jullie het een kutpijp vinden, maar ik heb hem voor 180 piekjes 2ehands kunnen krijgen. Maar nu heb ik 'm eronder met 4 grams rolletjes, 40% trekveertjes en originele drukveer. Ohja en een 78 sproeier. Hij trekt superhard op een heeft ook geen dips ofzo, maar de topsnelheid is maar (rechte weg) 70, soms 75 km/h. Ook berg af haal ik maar 80. Op mijn oude firefox had ik een tecnigas next met bijgeleverde rolletjes, org. trekveren, org. drukveer en 76 sproeier. Hiermee liep hij 85 rechte weg een soms wel 105 bergaf. Hoe kan dit? p.s. de snelheden zijn van de teller.
TNX Tim
 
Advertisement - register to remove this

probeer is een sterkere drukveer, lijkt erop dat je toch een dip hebt waar ie NIET overheen komt, kan dat? ja dat kan
smile.gif
 
Nee, ik heb zeker weten geen dip, want het toerental blijft steeds constant, van stilstand tot 60 en dan gaat het nog wat omhoog naar de topspeed. Ik zal straks eens de toerenteller aansluiten, dan schrijf ik wel hoeveel toeren dat 'ie maakt bij het optrekken. Maar ik wil best een andere drukveer aanbrengen. Wat voor eentje dan?
 
Ik woon in Vaals(zuid Limburg). Die pijp heb van iemand in Slenaken gekocht. (2ehands)
Ik denk trouwens dat het aan de teller ligt, Want ik heb niet echt het gevoel dat ik erg langzaam onderweg ben, ik kom de meeste scootz zonder problemen voorbij.
 
ja maar wat wil je? in Limburg!
wink.gif


ik denk toch ook dat het aan je drukveer ligt, als je die vervangen hebt en je rijdt nog steeds kut, zou ik toch maar eens naar de cil. kijken....
(zit trouwens de uitlaat luchtdicht op de cil.? dat probleem heb ik ook eens gehad, ik had 10 km/u verlies door een spleetje van 1mm)
 
Waarom een sterkere drukveer???

Ik zou eerder een slappere drukveer nemen want dan kan je een hogere top halen omdat er minder spanning op je v-snaar staat bij je achtervario en waardoor je voorvario dus meer kan doen (grotere overbrenging kan maken). Toch?
 
Tja, het is gewon proberen, ik heb vandaag ook een sterkere drukveer (blauwe malossi ipv paarse malossi) in me scooter gedaan, hij rijdt nu iets minder hard (116km/u op teller ipv 118km/u op teller) dus zoveel maakt het niet uit, hij trekt wel wat beter door? Bwt zijn er nog opmerkingen over het forum? ik sta nog open voor suggesties.
smile.gif

Greetz Bas




[This message has been edited by Freezerator (edited 23 August 2000).]
 
Back
Top