giannelli nrx afstellen op aerox

Wouter!

Well-Known Member
ik heb een sandaard aerox waar ik een nrx op heb zitten.

setup
standaard cilinder
standaard carb.
rollen 4 gram
witte drukveer
sproeier 92
trekveertjes weet ik niet.

ik wil de scooter 80 laten lopen maar hij gaat nu maar 60

hij trekt goed en heeft ook geen dip.

maar ik wil hem 80 laten lopen.


wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

sproeier 80 heb ik zo niet liggen maar de scooter heeft toeren genoeg

maar ik krijg hem niet verder dan 60 km/h met 5 grams rollen.

bij de 60 houd het op terwijl hij genoeg toeren heeft om door de gaan...

koppeling heb ik helemaal uitgesteld kom ik er miss. met slappere drukveren?

(koppeling is nieuw)
 
Een witte drukveer is bijna het slapste wat er is.
Een standaard drukveer is nog iets slapper.

Maar, normaal gesproken, zou je scooter wel over die 60 moeten komen met wat voor sterkte drukveer dan ook.

Probeer het anders eens met de kleinste sproeier die je hebt. (niet lager dan 74) En dan het buisje in het filter zetten.

Liep hij met je vorige uitlaat wel harder dan?

Zit er misschien nog een begrenzing in je uitlaat?
 
ik zal morgen gaan proberen met de sproeiers

ik heb hele slappe trekveertjes erin hij trekt wel heel hard maar nog steeds niet meer dan 65km/h


ik heb mijn originele vario er nog op zitten.
 
4 gram lijkt me erg licht :)
waarschijnlijk draai je erg veel toeren op top..

wat voor filter gebruik je ?

eerder vrij zwaar , een mina hori met een nrx (en zeker met std vario) is vaak vrij lichte gewichten nodig , icm een redelijk zware veer.

een NRX is ook een klotending , vrij lastig af te stellen ,en er zijn zeker stukken betere uitlaten gemaakt..

maar het zou zeker wel 80/85 moeten lopen..

de laatste NRX die ik heb afgesteld (toen ze nog bestonden een aantal jaren geleden :p) liep het op een Aerox met oude type teller 110 op de klok (wat zo'n 90 echte km's is) , dit was met een Hebo vario met daarin 2,7 gram gewichten en een rode malossi drukveer , dit liep prima , alleen heeft de nrx een nogal nauwe powerband IMO..

dus moet vaker worden afgesteld omdat bij elk beetje slijtage de scooter daar op reageert en dus meteen minder gaat lopen..


en dan nog het kabaal wat uit zo'n ding komt :X

IMO kun je beter een uitlaat nemen zoals Yasuni R , 1 van de betere uitlaten op een std cilinder met een mooie powerband waardoor het vermogen netjes word afgegeven , dus veel koppel en toch nog snel lopen..

daar heb je veel meer plezier mee gemiddeld genomen..



verder heb ik nog niemand zien vragen wat voor type het is , want sproeiers kun je niks van zeggen als je niet weet wat voor type carb erop zit ;)

door een te lichte veer kan het zijn dat de scooter niet hard loopt als bijv de rollen net te zwaar zijn , of de v-snaar vrij breed oid... en zeker met een NRX.. maar kan ook zijn dat het helemaal niet wil zonder strakke(re) drukveer..

maar dan nog zijn er VEEL dingen die invloed hebben , zo kan de vario versleten zijn , de drukveer , de poellies , snaar , je kunt shimmen etc..

je moet dus altijd zorgen dat je variosysteem altijd heel goed in orde is wil je goeie prestaties hebben en houden , en velen weten niet wat nou goed is en niet..
 
Last edited:
80/ 85 is het doel

er zit ook gewoon een originele carb. onder type weet ik niet hoor.

ik heb nog wel een hebo variateur liggen en ook nog wel zon rode veer en lichte rolletjes.

zou dat een optie wezen om te proberen?
 
Back
Top