This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

NRG rempomp icm mbt hendels

[Steef]

Banken?? PM!
ik heb dus een los nrg systeem, hier zit een speciale kabel bij.
Maar ik wil dus 2 dezelfde remhendels op het stuur. Dus wil ik deze passend maken in een MBT hendel, heb alles netjes groter gevijld zodat de dikkere kabel erin past etc..

Maar als ik aan de hendel trek, dan springt die niet vanzelf terug zeg maar. Weet iemand hoe ik die kan oplossen? en heeft iemand mischien uitleg/evt fotos.

De kabel moet zelf terugslaan. Dat doet het rempompje van dat halve hydraulische systeem.
Ik heb precies dezelfde dingen. Dus MTB + dat halve systeem en Sd achter.

Is wel lang geleden, maar het hydraulisch pompje moet het dus doen.

het oogje valt nu gewoon netjes, recht in de hendel.

Dus goed invetten?
Anders zou ik het ook niet meer weten. want de kabel past er gewoon netjes doorheen zoals het hoort.

mja , als de kabel zelf zwaar gaat is het meestal roestig van binnen of smerig oid , en dat gaat er door smeren niet uit.

maar daar kun je wel achter komen door de kabel los te pakken en m heen en weer te doen. kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de hevel van het pompje wat zwaar draait , dat komt vaker voor @ piaggio met dit systeem.

vandaag vanalles geprobeerd, maar het gaat maar niet werken, op een of andere manier, valt de buitenkabel ook in de remhendel, en dan blokkeert die?

Ik heb ook zo'n pompje op mijn vespa,
ik kwam erachter dat gewone brommerboer universele kabels niet goed werken (stroef, blijven hangen, niet lekker remmen)

de enige kabels die bij mij goed remmen zijn bij de praxis de achterrem kabel.
Die is wat dikker als normaal.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YFJUT8EF.jpg
(zie hier)

succes!