NRG MC2, MC3, Extreme, NTT, Runner Frame Verschil?

KoB

Ouwe Gek
Wat is het verschil tussen de verschillende frames? Kun je bv een MC2 of MC3 frame gebruiken voor een Extreme LC zonder al te veel gedoe?

En hoe zit het met de voorvork? 3 of 5 punts remschijf maakt dat nog uit?

Het mag duidelijk zijn dat ik nieuw ben als het om PIA gaat...uhh nieuwere PIA's, die ouwe troep kan ik dromen (Ciao, SI, Boxer.....).

Simpel gezegd, ik heb een hoop onderdelen voor een Extreme LC en die wil ik graag gebruiken (Blok, DD wielen, remshit.....).
 
Advertisement - register to remove this

de frames van NRG zijn haast allemaal hetzelfde , als ik me niet vergis , alleen is een NRG MC3 weer net anders . Het kan ook zijn dat die het laatste losse stuk er gewoon aan vast heeft .

Ivm 3/5 punts remschijven . Deze 5 punts remschijven zijn groter ( 220 mm ) als de 3 punts remschijven ( 190 mm ) . Bij een vork past dus een 5 punts of 3 punts schijf ( ivm de ophanging van je remklauw .
 
Dat dacht ik ook (m.b.t. het frame), ik heb tot dusver weinig verschil gezien/kunnen vinden, dus met een MC2 frame moet ik een heel eind komen?

Wat betreft de remschijf, zoiets vermoede ik al maar ik wist het niet zeker.
Kun je de buitenpoothoef vervangen van een 3 punts vork voor die van een 5 punts? (Ik heb een kromme voorvork liggen van de NRG Extreme).
 
Bedankt voor de reacties, ik heb ondertussen een NRG 40 frame met voorvork gekocht van Ronnie.

Er zijn wel wat verschillen met een Extreme frame, maar dat is bijna allemaal redelijk makkelijk aan te passen of op te lossen, het grootste verschil is de achterkant, daarvoor zal ik toch echt moeten slijpen, boren en lassen.

Ik heb naar de kromme voorvork gekeken en volgens mij is ie alleen bij het T stuk gebogen, ik trek 'm binnenkort uit elkaar en leg een laser langs de binnenpoten, als ze geen abnormale afwijking vertonen dan zet ik de binnenpoten over, lijkt mij makkelijker en beter.
 
even een vraagje hoef ik geen topic voor aan te maken.

Misschien dat het al gezegt is hier boven maar heb het zo gauw niet kunnen vinden.
Past een extreme voorvelg met 5 punts zonder problemen met remklauw oid, in een mc2 voorvork? (EBR hydraulische).

Alvast bedankt.
 
MC2 is anders

NRG EXTREME & MC3 zijn exacte kopies :)

( FRAME DAN )

Voorvork en gedoe past gewoon :)

Alleen twijfel ik aan de grootte van de schijf, wnt de 5 punts is volgens mij groter
 
Ja idd dat had ik hier boven wel gelezen.
Dus dat zou dan zijn dat de remklauw niet past..
Wil sowieso een oversize schijfje dus dan moet ik even kijken of dat passend te maken is.. of dat het zo past weet ik niet.
 
de 5 punts voorvelg zit in een ander type vork, die volgens mij NIET direct past in een ouder type frame.. maar dat is volgens mij op te lossen met ander balhoofdsetje ofzo..

verder zijn frames gewoon voor elkaar te gebruiken, geen abnormale aanpassingen, alleen het oude/nieuwe type (NTT/extreme verschil zegmaar) zit je @ nieuwere type frame met een extra stuk frame, waar dus ook het achtervleugeltje op bevestigd zit
 
De vorken van NRG MC2/MC3/PureJet/Extreme/NRG 40 (Eerste type) kun je zonder problemen uitwisselen, het verschil zit 'm in de hoefjes (190mm/220mm schijf, andere as en andere telleraandrijver).

Op de dag dat ik mijn NRG 40 frame heb opgehaald heb ik voor het schouwen de boel in elkaar gezet met de oude vork (3 punts 190mm), Extreme velg (5 punts 220mm), Extreme telleraandrijver en 'oude' as.

Uiteraard paste de remklauw niet zonder adapter.

Misschien is een Buzzetti Hydraulische vork voor Extreme/MC3/Purejet een oplossing?
Volgens mij moet dat met een Stage6 280mm schijf voor Runner zonder problemen passen.
 
Back
Top