SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT STANDAARDSCOOTERKLASSE
1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 70 cc.2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.
3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.
4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.
5. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.
6. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde scooter, maar dienen minimaal 10 inch te zijn.
7. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.
9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd; wel mag de achterbrug eventueel star worden uitgevoerd. Laswerk aan de achterbrug wat de veiligheid in gevaar kan brengen is bij scooters niet toegestaan.
10. De wielbasis van de scooter mag niet worden verlengd door materiaal tussen het subframe en de achterbrug aan te brengen.
11. Het standaard frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.
12. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken de gehomologeerde bromfiets.Dit houdt voor de standaardscooterklasse in dat de originele of gelijkende beplating/ kappen zoveel mogelijk aanwezig dienen te zijn.
op de site van Jubbega staat dat de vork nog steeds verend moet zijn of word dit nog veranderd
1 reglement. Is te vinden op de site van jubbega. Ik hoop wel dat er een schrapregeling ingevoerd wordt...de wedstrijden vallen precies in de vakantieperiode.
In de Extreem scooterklasse is het iig afgeschaft....zou mooi zijn als dat in de std klasse ook gebeurd.
schrapregeling is idd geen sprake van.
je moet begrijpen dat er niet zomaar een datum gekozen kan worden er moet met van alles rekening gehouden worden bij de aanvraag van de vergunning. veel mensen begrijpen dit niet en denken dat je zomaar een datum kan zeggen en dat het goed is helaas..... als het zo makkelijk was waren er nog veel meer races
Dat snap ik wel en het is ook geen kritiek op de planning. Maar juist omdat het tijdens de vakantieperiode is en je dus makkelijk 1 wedstrijd mist, is een schrapreglement handig. Zeker met deze puntentelling is de kans nu groot dat degene kampioen wordt die er altijd is. Ben je een keer ziek, moet je werken, of ben je op vakantie maak je direct geen kans meer op de eindoverwinning...Dit voorkom je door een schrapregeling.
Wellicht iets om over na te denken