[NK] MHR Piaggio Minibike 2006

jeroen#21

Well-Known Member
Zo, vriendjes en vriendinnetjes..

Mijn eerse NK zelfbouw seizoen zit erop..en is boven mijn verwachting ten einde gekomen !..

Wat was mijn doel ?? Ik had als streven..bij de eerste 15 te eindigen..
Ik heb 7 van de 9 wedstrijden gereden en ben 2 manches uitgevallen..
Eindpositie : 11e van totaal.. en 3e van de Luchtkoelers... erg tevreden dus..

Maar, er komen steeds meer en meer scooterblokken en andere leuke ideeen in de zelfbouw.. en je kan bijna niet meer achterblijven.... Heb dus besloten een Piaggio minibike te gaan bouwen..
Volgend seizoen eerst nog op de Puch rijden ( Waarschijnlijke Puch-Cup, in de zelfbouw) en in dat zelfde volgende seizoen af en toe eens testen met de Piaggio motor....

Zoals je kan lezen ben ik van plan de motor rond Juni / Juli / Augustus 2006 een beetje rij- en test klaar te maken...

Goed.. de planning:

Motorisch:
- Piaggio Carters
- 70cc MHR Speed Replica
- Malossi RHQ krukas
- Malossi C4 lagers / viton keringen
- HPI 2005, Piaggio
- Blata fabrieks-koppeling
- Malossi MHR spruitstuk, recht
- Malossi carbon kleppen
- 16mm Dell`
- Yasuni C16

Frame / Rijwielgedeelte:
- GRC wielen, remmerij
- GRC voorvork
- DM GP Midi tank/zit
- Buizenframe.. blijft nog een verassing..

------------------------------

UPDATE 23-01-2006 ( Eindelijk dan )

Zo !! Na een dikke maand geen update gepleegd te hebben... hierbij dan maar 1tje..

Niet veel te vertellen, het blok heeft gelopen... niet veel, want er zat geen koeling op..

Watch it:

n1.jpg


Helemaal af !! Moet alleen nog even een frame omheen + nieuwe wielen / voorvork :roll:

n2.jpg


Front... kachelradiateurtje van een Opel Vectra / Corsa... Ala Hank :oops:

n3.jpg


Back... Yasuni C16... paste na 1 reepje uitlaat weg te zagen van ca. 5mm

n4.jpg


Koppelingskant + Uitlaatje enzo enzo... Luchtfilter word anders hoor..

n5.jpg


Zitje van boven... moet nog aan geschuurd en geplamuurd worden..

n6.jpg


Radiateur mooi in beeld

n7.jpg


sjah... geen woorden voor

n8.jpg


Opnieuw geen woorden voor..

Hoop zo snel mogelijk een nieuwe update te maken, maar dan met een ( gedeeltelijk ) frame..

Toedeloe
-------------------------------

UPDATE 21-12-2005

Zo.. net even de garage ingedoken.. de kolomboor een slinger gegeven, de automatische zaag een trap gegeven.. en ja.. het resultaat was tog helemaal niet zo slecht.

Veel kijkplezier.

ophanging1.jpg


ophanging2.jpg


ophanging3.jpg


ophanging4.jpg


ophanging5.jpg


ophanging6.jpg


ophanging7.jpg


-------------------------------

UPDATE 14-12-2005

Ok, vandaag de HPI2005 binnen gekregen..
Ge-installeerd.. en de krukas geplaatst. Even kijken of alles goed zit.

Jup.. alles past.. alles klopt.. alles zit perfect.. Kan niet beter !

Hier wat foto`tjes.. veel plezier.

blok14.jpg


Ontstekings-zijde met de gemonteerde HPI Stator.

blok15.jpg


HPI + de trek-plaat...

blok16.jpg


Spreekt voor zich...shotje van boven

blok17.jpg


Cilinder kopje. Het is een Losse kop die op de cilinder valt.

blok18.jpg


De bevestiging van de trek-plaat met daarop de palletjes & veertjes.
Deze zit met 2 bouten op de rotor vast.

Binnenkort nog veeeel meer..

-------------------------------

UPDATE 11-12-2005

Oke mensen !
Het blok is inmiddels zeeer goed gevordert
Hij is zo goed als klaar.

en ja.. fotos zeggen meer als 1000 woorden.. dus kijk en geniet..

blok1.jpg

Spreekt voor zich ?
blok2.jpg

Spreekt voor zich ?
blok3.jpg

Spreekt voor zich ?
blok4.jpg

Spreekt voor zich ?
blok5.jpg

Hier de ontstekingskant. Op deze gedraaide bus komt de ontsteking te zitten... de trekstart-kap komt hierover...
blok6.jpg

Hier een plaatje alluminium die op de Rotor word bevestigd. Op dit plaatje zitten palletjes + veertjes, die ervoor zorgen dat het aantrek-mechanisme werkt.
blok7.jpg

Nogmaals..
blok8.jpg

Cilinde van boven af ( zonder voetpakking overigens ;))

blok9.jpg

Nogmaals de ontstekings-bus.. de Inham in de bus, is ervoor om te zorgen dat de stator van de ontsteking verstelbaar blijft.

blok10.jpg

Koppelingskant zonder koppelingshuis

blok11.jpg

Etcetera, etcetera, etcetera

blok12.jpg

Alle vriendjes bij elkaar

blok13.jpg

Waterpomp mechanisme. Dit zit verstopt achter de koppeling.

Dit was het weer.. voor deze keer..

Toedeloe..

----------------------------------------



Goed..een paar begin-fototjes... hoop dat ze beetje normaal te bekijken zijn:
pia1.jpg

Het carter, een plaat op de koppelingskant..word nog proff gemaakt EN de koppeling er op gedrukt, als voorbeeldje.

pia2.jpg

Spreekt voor zich, koppeling van de zijkant

pia3.jpg

De koppeling... 3 klauws Blata, originele voering, originele veren

pia4.jpg

Het carter van voor, de krukasholte ingekeken... Word nog bewerkt.

pia5.jpg

Spreekt voor zich..

pia6.jpg

"Dit product is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg" :oops:

pia7.jpg

Sjah...

pia8.jpg

Cilinderkopje + Lossen binnenkop... voordeel van deze losse binnenkop is, dat deze beter gekoeld kan worden

pia9.jpg

De MHR.. ben benieuwd naar de resultaten..

pia11.jpg

Van binnen... enorme poorten..MOET haast wel hard lopen :wink:

pia12.jpg


Radiateurtje van een Piaggio Runner...word vervangen door groter..

pia13.jpg

Ook mooi spul.. de RHQ krukas + C4 Malossi lagers, Viton keringen + het naaldlager(tje)

pia14.jpg


Nogmaald.. .. voor de duidelijkheid: de gehele linkerkant van de krukas (de geribbelde kant) gaat eraf.. deze word ingekort en pas gemaakt op de koppeling... duidelijk te zien in *HANK* z`n topic...allemaal 1 pot nat..

pia15.jpg

Alle vriendjes bij elkaar..

To be continued...
 
Advertisement - register to remove this

Streetmagic4 said:
Zeer tof dingetje zal wel vlammen denks, :rolleyes: je moet je leven maar beu zijn


Valt mee...Vlammen zal die zeker..

Levenloos ben ik (nog) niet..

Misschien komt dat nog... goed excuus om er NOG 1 te bouwen tog ? ;)
 
Jep,

Speed rep. 7p

Geen originele Speed nee, anders kon de 80mm as ook niet..

Frame wil ik mee beginnen als ik nieuwe wielen + voorvork heb..

na schatting,, over een maand..

Dan plaats ik zekerrr updates ;)
 
Back
Top