Zo, vriendjes en vriendinnetjes..
Mijn eerse NK zelfbouw seizoen zit erop..en is boven mijn verwachting ten einde gekomen !..
Wat was mijn doel ?? Ik had als streven..bij de eerste 15 te eindigen..
Ik heb 7 van de 9 wedstrijden gereden en ben 2 manches uitgevallen..
Eindpositie : 11e van totaal.. en 3e van de Luchtkoelers... erg tevreden dus..
Maar, er komen steeds meer en meer scooterblokken en andere leuke ideeen in de zelfbouw.. en je kan bijna niet meer achterblijven.... Heb dus besloten een Piaggio minibike te gaan bouwen..
Volgend seizoen eerst nog op de Puch rijden ( Waarschijnlijke Puch-Cup, in de zelfbouw) en in dat zelfde volgende seizoen af en toe eens testen met de Piaggio motor....
Zoals je kan lezen ben ik van plan de motor rond Juni / Juli / Augustus 2006 een beetje rij- en test klaar te maken...
Goed.. de planning:
Motorisch:
- Piaggio Carters
- 70cc MHR Speed Replica
- Malossi RHQ krukas
- Malossi C4 lagers / viton keringen
- HPI 2005, Piaggio
- Blata fabrieks-koppeling
- Malossi MHR spruitstuk, recht
- Malossi carbon kleppen
- 16mm Dell`
- Yasuni C16
Frame / Rijwielgedeelte:
- GRC wielen, remmerij
- GRC voorvork
- DM GP Midi tank/zit
- Buizenframe.. blijft nog een verassing..
------------------------------
UPDATE 23-01-2006 ( Eindelijk dan )
Zo !! Na een dikke maand geen update gepleegd te hebben... hierbij dan maar 1tje..
Niet veel te vertellen, het blok heeft gelopen... niet veel, want er zat geen koeling op..
Watch it:
Helemaal af !! Moet alleen nog even een frame omheen + nieuwe wielen / voorvork :roll:
Front... kachelradiateurtje van een Opel Vectra / Corsa... Ala Hank
Back... Yasuni C16... paste na 1 reepje uitlaat weg te zagen van ca. 5mm
Koppelingskant + Uitlaatje enzo enzo... Luchtfilter word anders hoor..
Zitje van boven... moet nog aan geschuurd en geplamuurd worden..
Radiateur mooi in beeld
sjah... geen woorden voor
Opnieuw geen woorden voor..
Hoop zo snel mogelijk een nieuwe update te maken, maar dan met een ( gedeeltelijk ) frame..
Toedeloe
-------------------------------
UPDATE 21-12-2005
Zo.. net even de garage ingedoken.. de kolomboor een slinger gegeven, de automatische zaag een trap gegeven.. en ja.. het resultaat was tog helemaal niet zo slecht.
Veel kijkplezier.
-------------------------------
UPDATE 14-12-2005
Ok, vandaag de HPI2005 binnen gekregen..
Ge-installeerd.. en de krukas geplaatst. Even kijken of alles goed zit.
Jup.. alles past.. alles klopt.. alles zit perfect.. Kan niet beter !
Hier wat foto`tjes.. veel plezier.
Ontstekings-zijde met de gemonteerde HPI Stator.
HPI + de trek-plaat...
Spreekt voor zich...shotje van boven
Cilinder kopje. Het is een Losse kop die op de cilinder valt.
De bevestiging van de trek-plaat met daarop de palletjes & veertjes.
Deze zit met 2 bouten op de rotor vast.
Binnenkort nog veeeel meer..
-------------------------------
UPDATE 11-12-2005
Oke mensen !
Het blok is inmiddels zeeer goed gevordert
Hij is zo goed als klaar.
en ja.. fotos zeggen meer als 1000 woorden.. dus kijk en geniet..
Spreekt voor zich ?
Spreekt voor zich ?
Spreekt voor zich ?
Spreekt voor zich ?
Hier de ontstekingskant. Op deze gedraaide bus komt de ontsteking te zitten... de trekstart-kap komt hierover...
Hier een plaatje alluminium die op de Rotor word bevestigd. Op dit plaatje zitten palletjes + veertjes, die ervoor zorgen dat het aantrek-mechanisme werkt.
Nogmaals..
Cilinde van boven af ( zonder voetpakking overigens )
Nogmaals de ontstekings-bus.. de Inham in de bus, is ervoor om te zorgen dat de stator van de ontsteking verstelbaar blijft.
Koppelingskant zonder koppelingshuis
Etcetera, etcetera, etcetera
Alle vriendjes bij elkaar
Waterpomp mechanisme. Dit zit verstopt achter de koppeling.
Dit was het weer.. voor deze keer..
Toedeloe..
----------------------------------------
Goed..een paar begin-fototjes... hoop dat ze beetje normaal te bekijken zijn:
Het carter, een plaat op de koppelingskant..word nog proff gemaakt EN de koppeling er op gedrukt, als voorbeeldje.
Spreekt voor zich, koppeling van de zijkant
De koppeling... 3 klauws Blata, originele voering, originele veren
Het carter van voor, de krukasholte ingekeken... Word nog bewerkt.
Spreekt voor zich..
"Dit product is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg"
Sjah...
Cilinderkopje + Lossen binnenkop... voordeel van deze losse binnenkop is, dat deze beter gekoeld kan worden
De MHR.. ben benieuwd naar de resultaten..
Van binnen... enorme poorten..MOET haast wel hard lopen
Radiateurtje van een Piaggio Runner...word vervangen door groter..
Ook mooi spul.. de RHQ krukas + C4 Malossi lagers, Viton keringen + het naaldlager(tje)
Nogmaald.. .. voor de duidelijkheid: de gehele linkerkant van de krukas (de geribbelde kant) gaat eraf.. deze word ingekort en pas gemaakt op de koppeling... duidelijk te zien in *HANK* z`n topic...allemaal 1 pot nat..
Alle vriendjes bij elkaar..
To be continued...
Mijn eerse NK zelfbouw seizoen zit erop..en is boven mijn verwachting ten einde gekomen !..
Wat was mijn doel ?? Ik had als streven..bij de eerste 15 te eindigen..
Ik heb 7 van de 9 wedstrijden gereden en ben 2 manches uitgevallen..
Eindpositie : 11e van totaal.. en 3e van de Luchtkoelers... erg tevreden dus..
Maar, er komen steeds meer en meer scooterblokken en andere leuke ideeen in de zelfbouw.. en je kan bijna niet meer achterblijven.... Heb dus besloten een Piaggio minibike te gaan bouwen..
Volgend seizoen eerst nog op de Puch rijden ( Waarschijnlijke Puch-Cup, in de zelfbouw) en in dat zelfde volgende seizoen af en toe eens testen met de Piaggio motor....
Zoals je kan lezen ben ik van plan de motor rond Juni / Juli / Augustus 2006 een beetje rij- en test klaar te maken...
Goed.. de planning:
Motorisch:
- Piaggio Carters
- 70cc MHR Speed Replica
- Malossi RHQ krukas
- Malossi C4 lagers / viton keringen
- HPI 2005, Piaggio
- Blata fabrieks-koppeling
- Malossi MHR spruitstuk, recht
- Malossi carbon kleppen
- 16mm Dell`
- Yasuni C16
Frame / Rijwielgedeelte:
- GRC wielen, remmerij
- GRC voorvork
- DM GP Midi tank/zit
- Buizenframe.. blijft nog een verassing..
------------------------------
UPDATE 23-01-2006 ( Eindelijk dan )
Zo !! Na een dikke maand geen update gepleegd te hebben... hierbij dan maar 1tje..
Niet veel te vertellen, het blok heeft gelopen... niet veel, want er zat geen koeling op..
Watch it:
Helemaal af !! Moet alleen nog even een frame omheen + nieuwe wielen / voorvork :roll:
Front... kachelradiateurtje van een Opel Vectra / Corsa... Ala Hank
Back... Yasuni C16... paste na 1 reepje uitlaat weg te zagen van ca. 5mm
Koppelingskant + Uitlaatje enzo enzo... Luchtfilter word anders hoor..
Zitje van boven... moet nog aan geschuurd en geplamuurd worden..
Radiateur mooi in beeld
sjah... geen woorden voor
Opnieuw geen woorden voor..
Hoop zo snel mogelijk een nieuwe update te maken, maar dan met een ( gedeeltelijk ) frame..
Toedeloe
-------------------------------
UPDATE 21-12-2005
Zo.. net even de garage ingedoken.. de kolomboor een slinger gegeven, de automatische zaag een trap gegeven.. en ja.. het resultaat was tog helemaal niet zo slecht.
Veel kijkplezier.
-------------------------------
UPDATE 14-12-2005
Ok, vandaag de HPI2005 binnen gekregen..
Ge-installeerd.. en de krukas geplaatst. Even kijken of alles goed zit.
Jup.. alles past.. alles klopt.. alles zit perfect.. Kan niet beter !
Hier wat foto`tjes.. veel plezier.
Ontstekings-zijde met de gemonteerde HPI Stator.
HPI + de trek-plaat...
Spreekt voor zich...shotje van boven
Cilinder kopje. Het is een Losse kop die op de cilinder valt.
De bevestiging van de trek-plaat met daarop de palletjes & veertjes.
Deze zit met 2 bouten op de rotor vast.
Binnenkort nog veeeel meer..
-------------------------------
UPDATE 11-12-2005
Oke mensen !
Het blok is inmiddels zeeer goed gevordert
Hij is zo goed als klaar.
en ja.. fotos zeggen meer als 1000 woorden.. dus kijk en geniet..
Spreekt voor zich ?
Spreekt voor zich ?
Spreekt voor zich ?
Spreekt voor zich ?
Hier de ontstekingskant. Op deze gedraaide bus komt de ontsteking te zitten... de trekstart-kap komt hierover...
Hier een plaatje alluminium die op de Rotor word bevestigd. Op dit plaatje zitten palletjes + veertjes, die ervoor zorgen dat het aantrek-mechanisme werkt.
Nogmaals..
Cilinde van boven af ( zonder voetpakking overigens )
Nogmaals de ontstekings-bus.. de Inham in de bus, is ervoor om te zorgen dat de stator van de ontsteking verstelbaar blijft.
Koppelingskant zonder koppelingshuis
Etcetera, etcetera, etcetera
Alle vriendjes bij elkaar
Waterpomp mechanisme. Dit zit verstopt achter de koppeling.
Dit was het weer.. voor deze keer..
Toedeloe..
----------------------------------------
Goed..een paar begin-fototjes... hoop dat ze beetje normaal te bekijken zijn:
Het carter, een plaat op de koppelingskant..word nog proff gemaakt EN de koppeling er op gedrukt, als voorbeeldje.
Spreekt voor zich, koppeling van de zijkant
De koppeling... 3 klauws Blata, originele voering, originele veren
Het carter van voor, de krukasholte ingekeken... Word nog bewerkt.
Spreekt voor zich..
"Dit product is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg"
Sjah...
Cilinderkopje + Lossen binnenkop... voordeel van deze losse binnenkop is, dat deze beter gekoeld kan worden
De MHR.. ben benieuwd naar de resultaten..
Van binnen... enorme poorten..MOET haast wel hard lopen
Radiateurtje van een Piaggio Runner...word vervangen door groter..
Ook mooi spul.. de RHQ krukas + C4 Malossi lagers, Viton keringen + het naaldlager(tje)
Nogmaald.. .. voor de duidelijkheid: de gehele linkerkant van de krukas (de geribbelde kant) gaat eraf.. deze word ingekort en pas gemaakt op de koppeling... duidelijk te zien in *HANK* z`n topic...allemaal 1 pot nat..
Alle vriendjes bij elkaar..
To be continued...