MHR Piaggio Minibike 2007NK

maar er doen dus ook minibikes mee met miss wel 20pk of niet?

iig vet ding:D

Hmmm nee.. denk niet dat we die hebben..

Als we zouden willen wel.. :) maar niemand heeft wat aan dat vermogen..

maar geloof me... ze gaan we godsgruwelijk hard !



carburateur komt precies uit, filter komt omhoog te staan... gaat allemaal goedkomen (H)...

Uitlaat komt ook niet te laat, want als je vooraan de flens kijkt zie je dattie er niet overheen zit, dit omdat ik nog een andere flens moet hebben... dan komt de pijp nog wat hoger te hangen

komt er nog een kuip etc. op of wordt het een half naked bike?

ben van plan er een nieuw type HPF halfkuip op te hangen... zal hem goed staan
 
Koppel is een onderdeel van je vermogen!

Maargoed, met 15 pk zal het alsnog wel lekker voorruit gaan *D

klopt, maar die 15 pk is een lekker constant vermogen over het gehele toerenverloop (houd er rekening mee dat dit nu net een puchblok is, en geen variomatic systeem meer heeft, maar een koppeling direct op de krukas) en aangezien het blok dus op een zéér wijd toerengebied vermogen moet leveren, heb je niets aan een piekgrafiekje van 20pk :).
 
klopt, maar die 15 pk is een lekker constant vermogen over het gehele toerenverloop (houd er rekening mee dat dit nu net een puchblok is, en geen variomatic systeem meer heeft, maar een koppeling direct op de krukas) en aangezien het blok dus op een zéér wijd toerengebied vermogen moet leveren, heb je niets aan een piekgrafiekje van 20pk :).

Deze koppelingetjes grijpen behoorlijk fel aan..
Iets teveel gas = highsider / hard vallen.
Je moet de bocht uit makelijk vol op het gas kunnen gaan..

EN.. het belangrijkste... niet bang worden voor je eigen motorvermogen.. want dat kan makkelijk bij deze dingen
 
Leuk projectje wel... maar werkt een scooter cilinder met dit soort timingen wel icm een minibike/tomos/citta achtige koppeling ?
 
echt een vet project.
alles zeer netjes gemaakt!
ben benieuwd hoe hard het gaat.

btw, olie je uitlaat eens in, dan roest hij niet zo snel meer:p
 
klopt, maar die 15 pk is een lekker constant vermogen over het gehele toerenverloop (houd er rekening mee dat dit nu net een puchblok is, en geen variomatic systeem meer heeft, maar een koppeling direct op de krukas) en aangezien het blok dus op een zéér wijd toerengebied vermogen moet leveren, heb je niets aan een piekgrafiekje van 20pk :).

Weet ik.

Een speed04 cilindertje geeft ook wel 20 over een breedtoeren verloop hoor.
Maar genoeg over het cilinder verhaal.
Ik snap de keuze best, kosten plaatje wordt een stuk beter :P

Succes met je project:)
 
Bewerk ind even je uitlaat. Zou sonde zijn als hij al verroest is voordat je aan de start verschijnt.
Verder vind ik het echt een leuk dingetje. Regel eens een filmpje als hij loopt, ben benieuwd hoe het weg komt...

succes!
 
Weet ik.

Een speed04 cilindertje geeft ook wel 20 over een breedtoeren verloop hoor.
Maar genoeg over het cilinder verhaal.
Ik snap de keuze best, kosten plaatje wordt een stuk beter :P

Succes met je project:)


Zie het brede toerenverloop niet zoals op een normale scooter he :)!

Een minibike koppeling in zijn klasse zal rond de 7000 tot 9000 toeren aangrijpen, en draait soms door tot 17xxx toeren... en voor zover ik weet pak je over dat toerengebied nooit 20pk? maar ik blijf het een interessante sport vinden, zeker met de zelfbouwers! vriend van me is ook weer bezig met de 2e bike voor NMC Seizoen 2007 :).
 
Zie het brede toerenverloop niet zoals op een normale scooter he :)!

Een minibike koppeling in zijn klasse zal rond de 7000 tot 9000 toeren aangrijpen, en draait soms door tot 17xxx toeren... en voor zover ik weet pak je over dat toerengebied nooit 20pk? maar ik blijf het een interessante sport vinden, zeker met de zelfbouwers! vriend van me is ook weer bezig met de 2e bike voor NMC Seizoen 2007 :).

Weet ik ook :P

Ik weet precies hoe dat loopt. Wij hebben een kart met hetzelfde princiepe.
Alleen is een speed04 gewoon veel krachtiger. Pk of 18 moet je wel halen over een breed toeren gebied.
 
Back
Top