[NK] MHR Piaggio Minibike 2006

jeroen#21

Well-Known Member
Zo, vriendjes en vriendinnetjes..

Mijn eerse NK zelfbouw seizoen zit erop..en is boven mijn verwachting ten einde gekomen !..

Wat was mijn doel ?? Ik had als streven..bij de eerste 15 te eindigen..
Ik heb 7 van de 9 wedstrijden gereden en ben 2 manches uitgevallen..
Eindpositie : 11e van totaal.. en 3e van de Luchtkoelers... erg tevreden dus..

Maar, er komen steeds meer en meer scooterblokken en andere leuke ideeen in de zelfbouw.. en je kan bijna niet meer achterblijven.... Heb dus besloten een Piaggio minibike te gaan bouwen..
Volgend seizoen eerst nog op de Puch rijden ( Waarschijnlijke Puch-Cup, in de zelfbouw) en in dat zelfde volgende seizoen af en toe eens testen met de Piaggio motor....

Zoals je kan lezen ben ik van plan de motor rond Juni / Juli / Augustus 2006 een beetje rij- en test klaar te maken...

Goed.. de planning:

Motorisch:
- Piaggio Carters
- 70cc MHR Speed Replica
- Malossi RHQ krukas
- Malossi C4 lagers / viton keringen
- HPI 2005, Piaggio
- Blata fabrieks-koppeling
- Malossi MHR spruitstuk, recht
- Malossi carbon kleppen
- 16mm Dell`
- Zelfbouw Pijpje

Frame / Rijwielgedeelte:
- GRC wielen, remmerij
- GRC voorvork
- Stamas tank/zit
- Buizenframe.. blijft nog een verassing..

-------------------------------

UPDATE 11-12-2005

Oke mensen !
Het blok is inmiddels zeeer goed gevordert
Hij is zo goed als klaar.

en ja.. fotos zeggen meer als 1000 woorden.. dus kijk en geniet..

blok1.jpg

Spreekt voor zich ?
blok2.jpg

Spreekt voor zich ?
blok3.jpg

Spreekt voor zich ?
blok4.jpg

Spreekt voor zich ?
blok5.jpg

Hier de ontstekingskant. Op deze gedraaide bus komt de ontsteking te zitten... de trekstart-kap komt hierover...
blok6.jpg

Hier een plaatje alluminium die op de Rotor word bevestigd. Op dit plaatje zitten palletjes + veertjes, die ervoor zorgen dat het aantrek-mechanisme werkt.
blok7.jpg

Nogmaals..
blok8.jpg

Cilinde van boven af ( zonder voetpakking overigens ;))

blok9.jpg

Nogmaals de ontstekings-bus.. de Inham in de bus, is ervoor om te zorgen dat de stator van de ontsteking verstelbaar blijft.

blok10.jpg

Koppelingskant zonder koppelingshuis

blok11.jpg

Etcetera, etcetera, etcetera

blok12.jpg

Alle vriendjes bij elkaar

blok13.jpg

Waterpomp mechanisme. Dit zit verstopt achter de koppeling.

Dit was het weer.. voor deze keer..

Toedeloe..

----------------------------------------



Goed..een paar begin-fototjes... hoop dat ze beetje normaal te bekijken zijn:
pia1.jpg

Het carter, een plaat op de koppelingskant..word nog proff gemaakt EN de koppeling er op gedrukt, als voorbeeldje.

pia2.jpg

Spreekt voor zich, koppeling van de zijkant

pia3.jpg

De koppeling... 3 klauws Blata, originele voering, originele veren

pia4.jpg

Het carter van voor, de krukasholte ingekeken... Word nog bewerkt.

pia5.jpg

Spreekt voor zich..

pia6.jpg

"Dit product is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg" :oops:

pia7.jpg

Sjah...

pia8.jpg

Cilinderkopje + Lossen binnenkop... voordeel van deze losse binnenkop is, dat deze beter gekoeld kan worden

pia9.jpg

De MHR.. ben benieuwd naar de resultaten..

pia11.jpg

Van binnen... enorme poorten..MOET haast wel hard lopen :wink:

pia12.jpg


Radiateurtje van een Piaggio Runner...word vervangen door groter..

pia13.jpg

Ook mooi spul.. de RHQ krukas + C4 Malossi lagers, Viton keringen + het naaldlager(tje)

pia14.jpg


Nogmaald.. .. voor de duidelijkheid: de gehele linkerkant van de krukas (de geribbelde kant) gaat eraf.. deze word ingekort en pas gemaakt op de koppeling... duidelijk te zien in *HANK* z`n topic...allemaal 1 pot nat..

pia15.jpg

Alle vriendjes bij elkaar..

To be continued...
 
Advertisement - register to remove this

Ruben said:
Even een vraag, mag je de cilinder ook aanpassen bij de Cup waarin jij rijdt ? Verder ziet er het top uit!

Ja hoor..

Je mag alles doen... je kan niet zo gek bedenken..

MAAR:

Krukas holte / lager gaten moeten origineel blijven..

MAX 70 met 16mm of 50cc met 20mm

Voor de rest ? tune maar raak voor een knaak
 
Het ziet er leuk uit allemaal.
Maar even een vraag/opmerking:
Je cilinder is dat niet een speed04? Hij heeft 7 transferpoortjes:)
 
MHRntt said:
Ziet er goed uit!
Ga je nu met die 04 rijden of blijf je met die speed rep rijden?

Ik ga rijden met de Speed. Rep.

De speed 04 is alweer terug naar mr. anglo dutch :)

had eerst deze besteld..mij is dus niet verteld dat bij deze cilinder een vrij dure as komt.+ kotteren van het carter.
 
Back
Top