This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwe uitlaat onder Aprilia SR

optimi

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Aprilia SR met horizontaal Minarelli blok.
Mijn varioring is eruit, verder is volgens mij alles nog standaard.

Ik wil er een Sito Plus uitlaat onder zetten.

Wat moet ik dan aan de afstelling veranderen en hoeveel harder gaat hij dan ongeveer?

mvg,
luc

Hij komt uit 2003 waarschijnlijk, maar tweedehands gekocht dus ik weet het niet zeker. Hij loopt nu 65 km/h.

Ik zit er inderdaad ook over te denken gewoon de prop uit de uitlaat te halen en door te sparen voor een terugloop uitlaat.

Hoeveel zal het schelen qua snelheid (ongeveer) om de prop eruit te halen, en hoeveel als ik er een Sito Plus of neem Yasuni Air onder zet?

waarom wil je een andere uitlaat dan? wat zit er nu onder?

en wat voor SR? er zijn vele types en uitvoeringen..

Ik wil de uitlaat in eerste instantie om harder te gaan, ook wil ik graag harder optrekken.

Ik ga nu zo'n 60-65, alles is nog standaard zit alleen geen varioring meer in. Ik wil hem graag zo'n 70-75 laten lopen.

Het is trouwens een sr lc watergekoeld.

Prop uit de uitlaat, sproeier een maatje of 2 omhoog en je haalt de 70-80 op teller.
Hoe je dit kunt doen en afstellen ervan kun je bijna overal vinden, zoals op Google.

Hallo,

Dankjewel, dat ga ik denk ik doen.
Heb je misschien een linkje waar het goed wordt uitgelegd?
De ene keer zeggen ze dat je de rolletjes ook moet vervangen, dan weer niet.
Verder heb ik ook nergens gelezen hoe je de sproeier precies moet vervangen en hoe je weet of hij goed is .

Dankjewel

de standaard uitlaat loopt juist zeer goed en zeer snel op een SR met minarelli horizontaal blok , dus zou ik de uitlaat niet vervangen is als deze niet kapot is , een Sito plus zal niks sneller lopen , en neem je een Sito plus zou ik niet de goedkope maar de dure Italitaanse SR versie nemen , deze lopen wel net iets sneller en trekken net wat beter! maar deze kost dan ook meer dan 100 euro!!

een SR is niet begrensd met een prop uit de fabriek maar door de bocht , deze kun je los halen en vervangen door een snelle bocht.

vaak is afstellen niet nodig , soms moet je net iets lichter in rollen maar dat kan altijd nog.

de sproeier is makkelijk , 72 erin en klaar.. (mits het luchtfilter standaard is)