Nieuwe Runner (foto's)

Razma

Well-Known Member
foto's gekregen van collega's uit Engeland...
(Thnx @ Twist 'n Go dus)

Runner 200cc VXR wordt waarschijnlijk als eerste met een nieuwe voorkap geleverd en andere handgreep achteraan (past sneller een topcase op en is aerodynamischer...)

voorkap en verdere kleine veranderingen zal maybe ook op de 50cc doorgezet worden

ik vind het persoonlijk veel leuker met die nieuwe voorkap :)

1019061864-runner nieuw 1.jpg
1019061974-nieuwe runner 2.jpg

Advertisement - register to remove this

Originally posted by SRally
Zwevende klauwen zuigen (de remblokken drukken nooit tegelijk tegen de schijf, maar eerst 1 blok, waarna de hele klauw met 2e vaste remblok erin zich verplaatst)

ws. de reden waarom honda nu gewone klauwen op de CBR zet, maar het idee achter die zewevende klauwen was volgensmij dat je een groter contactoppervlak hebt, mja vraag maar aan jasper die gelooft heilig in de voordelen van zijn zwevende klauw :)

Originally posted by Razma
met rechterhendel bedien je uitsluitend voorrem
met linkerhendel combinatie van voor- en achterrem... wordt tegenwoordig steeds meer toegepast op motorscooters
werkt easy en gedoseerd

is dat nou echt fijn? want wat ik gelezen heb over die honda motoren is dat het vaker een nadeel als een voordeel is.

Originally posted by Gijshouwen
is dat nou echt fijn? want wat ik gelezen heb over die honda motoren is dat het vaker een nadeel als een voordeel is.

Peugeot heeft nu ook zo'n systeem op de nieuwe Elystar...
op nat wegdek heb je wel flink wat kortere remafstand en het is vooral handig voor mensen die niet veel rij-ervaring hebben en dus ook weinig van dosering kennen/durven...
het is echt wel handig en simpel....
maaaaaaarrrrrrrrr.....als je wel rij-ervaring hebt verkies ik liever dat je zelf alles kan doseren...

PS: zo'n systeem blijkt dus nog niet toegepast te zijn op de vxr200 (sorry) maar Piaggio is er wel ook al een tijdje mee bezig...

Back