beetje advies nodig bij afstelle nieuwe dr70 runner :D

ddjemy

Well-Known Member
hoi mijn naam is djemy na een langetijd problemen hebben tegehad.
met mijn runner heb ik een paar vraagjes.
het gaat om mijn gilera runner dr 70.
de setup is
dr70 nieuw moet nog ingereden worden
polini vario
stnd koppeling
poelies mhr beide
19mm delorto de egte
stnd maar wel soort van powerfilter van mhr
stnd membraam
onsteking standaard
yasuni r als uitlaat

mijn vraag is heb nu een sproeier 50 in mijn 19mm. wat ik zelf erg klein vind maar zou dit kunne kloppen
mijn boegie gaf na klein test ritje niet harder dan 50 ongveer erg netjes koffiebruin met melk aan
mijn vraag is toch is die niet een beetje teklein
en ik mengsmeer zelf 1:50 nauw keurig zou dit meer of minder moeten zijn.is mijn vraag
en ik heb voor tijdelijke inplaats van kvs water in mijn koeling systeem kan die kwaad jah of neeh.?
in iedergeval alvast bedankt voor alle tips :D oh en btw.
het lijkt wel of die niet reageer op de lucht schroef wat zou daar het euvel van kunne zijn.
mvg djemy :DO-)
 
Advertisement - register to remove this

gewoon water kan er snel voor zorgen dat de radiateur roest vanbinnen.
dat hij niet op lucht reageerd zou kunnen dat carb moet propergemaakt worden en ook omdat de sproeier te klein is.
wat noem jij een klein testritje? je zou 5km moeten rijden en dan ineens contact af en kijken. doe je dit niet kan je niet van die kleur uitgaan dat hij goed is afgesteld.
 
ik denk dat je de verkeerde sproeier bekijkt , 50 is meestal de stationairsproeier!

ik in ieder geval een standaard luchtfilter erop zetten , dit heeft alleen maar voordelen!

dus kijk even naar alle andere sproeiers die erin zitten , een 50 is veel te klein ,dat kan gewoon niet , en ben je toch bezig , haal de gasnaald er even uit en schrijf het type op (staat op de naald dus) en zet de luchtstelschroef even dicht en draai deze 1,5 slag weer uit en laten staan.

verder , water kan weinig kwaad , roesten kan NIET , aangezien aluminium niet roest ;)

maar beter gooi je er wel KVS op wat erin hoort.

Over het olie mengen , ik zou 1:40 mengen , maar wel met goeie olie! dat is veel belangrijker!
 
Als je de kleur van jouw bougie wil bekijken moet je eerst jouw motor warm draaien en dan even rijden en min 10sec het gas open houden bij de max aantal toeren dat hij draait en dan onmiddellijk gas dicht en contact af. Dan laten uitbollen en kleur checken. Koffie met melk is perfect.

Succes
 
Back
Top