Nieuwe koppeling faal

smonjirez

Well-Known Member
Hoi mensen,

Ik heb laatst een nieuwe koppeling gemonteerd gekregen door de dealer, en nu is het afstellen daarvan nog een klein probleempje. Er zitten nu omega zwart (140%) veertjes in, maar nog steeds grijpt de koppeling al veeeel te vroeg aan.
Ik vroeg me af of er nog zwaardere omega veren zijn? Want op zon lijst zag ik alleen staan zilver, goud en zwart...

Btw, met de vorige koppeling was t afstellen geen probleem, dus t ligt niet aan iets anders lijkt me...

Advertisement - register to remove this

het probleem hoeft dan niet altijd in de koppeling te zitten , de hele afstelling van drukveer en rollen hebben ook weer met de koppeling te maken.

maar wat voor koppeling is het?

btw , Omega zwart zijn niet echt beste veren , deze willen nogal vaak knappen of slap worden ,echt slap.

ook zijn ze imo wel erg zwaar.

het probleem hoeft dan niet altijd in de koppeling te zitten , de hele afstelling van drukveer en rollen hebben ook weer met de koppeling te maken.

maar wat voor koppeling is het?

btw , Omega zwart zijn niet echt beste veren , deze willen nogal vaak knappen of slap worden ,echt slap.

ook zijn ze imo wel erg zwaar.

Mja, naja heb ook al wel wat afstellingen geprobeerd... Heb hem met witte drukveer proberen af te stellen en met gele drukveer (van 3,6g tot 4,4g), maar het optrekken vanaf 0 blijft wel hetzelfde dus ik kan niets anders verzinnen dan de trekveren... Optrekken na 10 km/u ongeveer gaat wel gewoon goed op zich.

Welke koppeling het is; goeie vraag, volgens mij gewoon imitatie std. koppeling hij was ook maar 30 euro (3 segmenten).

Maar welke trekveren zouden er anders in passen? Als ik het zo zag gaan malossi veren niet passen...

EDIT: plaatje gevonden: http://i100.twenga.com/auto-motor/s...tp-minarelli-honda-tp_8633119363841343142.png

Last edited:
Back