martijndrift
Well-Known Member
Hallo mensen,
ik heb een Gilera RCR 50, dit is in principe precies hetzelfde als de derbi senda R..hij is uit het bouwjaar 2005 en alles is origineel behalve de proppen eruit.
Ik had hem erg netjes afgestelt en met de standaard uitlaat liep hij 85.
Nu heb ik eergister een nieuwe gianelli conti met carbon demper binnen gekregen (vanaf opvoeren.nl) volgens velen is dit de beste uitlaat voor de standaard 50 cc cilinder.
Als eerste het ik de prop die voor bij de de cilinder zat eruit gehaald.
Dus ik hem erop gelegd nog niets veranderd aan afstelling, onderin stottert hij een beetje, maar iets daarna knalt hij in zn powerband en schakel ik over naar zijn 2, nu stottert hij langer en heeft hij moeite in zijn power band te komen. In zijn 3 is het nog erger en trekt hij helemaal niet meer door. als ik lage toeren doorschakel naar de 6 loopt hij door tot 60-65.
Dus ik heb alles geprobeerd; ik ben begonnen met de gasnaald instelling, in allebij de uiterste punten gehad, maar geen verschil, carburateur nagekeken, geen problemen, andere sproeiers erin gehad (8 maten groter en kleiner), geen verschil.
vervolgens de uitlaat er 20x opnieuwe opgelegd, zonder resultaat, luchtfilter gechecked, en alles wat ook maar iets kon tegen werken (natuurlijk ook luchtschroef en stationair schroef afgesteld)
Originele pijp erop gelegd, liep als een trein 85 haalde hij weer vrolijk.
gekeken of er valse lucht aan werd gezogen, nergens.
en weer de gianelli er op
Dacht dat hij voor bij het stuk van in de cilinder valt en het stuk bocht lucht lekte (hij had hier veel speling op) opgevult met vanalles, had ook geen effect.
Ook nog brommer dealers gebeld, problemen uitgelegd, ook zei hadden geen idee.
dus kan iemand mij alstjeblieft zeggen wat er aan de hand is?? want ik ben ten einde raad,
mvg. Martijn
ik heb een Gilera RCR 50, dit is in principe precies hetzelfde als de derbi senda R..hij is uit het bouwjaar 2005 en alles is origineel behalve de proppen eruit.
Ik had hem erg netjes afgestelt en met de standaard uitlaat liep hij 85.
Nu heb ik eergister een nieuwe gianelli conti met carbon demper binnen gekregen (vanaf opvoeren.nl) volgens velen is dit de beste uitlaat voor de standaard 50 cc cilinder.
Als eerste het ik de prop die voor bij de de cilinder zat eruit gehaald.
Dus ik hem erop gelegd nog niets veranderd aan afstelling, onderin stottert hij een beetje, maar iets daarna knalt hij in zn powerband en schakel ik over naar zijn 2, nu stottert hij langer en heeft hij moeite in zijn power band te komen. In zijn 3 is het nog erger en trekt hij helemaal niet meer door. als ik lage toeren doorschakel naar de 6 loopt hij door tot 60-65.
Dus ik heb alles geprobeerd; ik ben begonnen met de gasnaald instelling, in allebij de uiterste punten gehad, maar geen verschil, carburateur nagekeken, geen problemen, andere sproeiers erin gehad (8 maten groter en kleiner), geen verschil.
vervolgens de uitlaat er 20x opnieuwe opgelegd, zonder resultaat, luchtfilter gechecked, en alles wat ook maar iets kon tegen werken (natuurlijk ook luchtschroef en stationair schroef afgesteld)
Originele pijp erop gelegd, liep als een trein 85 haalde hij weer vrolijk.
gekeken of er valse lucht aan werd gezogen, nergens.
en weer de gianelli er op
Dacht dat hij voor bij het stuk van in de cilinder valt en het stuk bocht lucht lekte (hij had hier veel speling op) opgevult met vanalles, had ook geen effect.
Ook nog brommer dealers gebeld, problemen uitgelegd, ook zei hadden geen idee.
dus kan iemand mij alstjeblieft zeggen wat er aan de hand is?? want ik ben ten einde raad,
mvg. Martijn
Last edited: