Nieuwe Gianelli Conti loopt slecht

Status
Not open for further replies.

martijndrift

Well-Known Member
Hallo mensen,

ik heb een Gilera RCR 50, dit is in principe precies hetzelfde als de derbi senda R..hij is uit het bouwjaar 2005 en alles is origineel behalve de proppen eruit.
Ik had hem erg netjes afgestelt en met de standaard uitlaat liep hij 85.

Nu heb ik eergister een nieuwe gianelli conti met carbon demper binnen gekregen (vanaf opvoeren.nl) volgens velen is dit de beste uitlaat voor de standaard 50 cc cilinder.

Als eerste het ik de prop die voor bij de de cilinder zat eruit gehaald.
Dus ik hem erop gelegd nog niets veranderd aan afstelling, onderin stottert hij een beetje, maar iets daarna knalt hij in zn powerband en schakel ik over naar zijn 2, nu stottert hij langer en heeft hij moeite in zijn power band te komen. In zijn 3 is het nog erger en trekt hij helemaal niet meer door. als ik lage toeren doorschakel naar de 6 loopt hij door tot 60-65.

Dus ik heb alles geprobeerd; ik ben begonnen met de gasnaald instelling, in allebij de uiterste punten gehad, maar geen verschil, carburateur nagekeken, geen problemen, andere sproeiers erin gehad (8 maten groter en kleiner), geen verschil.
vervolgens de uitlaat er 20x opnieuwe opgelegd, zonder resultaat, luchtfilter gechecked, en alles wat ook maar iets kon tegen werken (natuurlijk ook luchtschroef en stationair schroef afgesteld)

Originele pijp erop gelegd, liep als een trein 85 haalde hij weer vrolijk.
gekeken of er valse lucht aan werd gezogen, nergens.

en weer de gianelli er op
Dacht dat hij voor bij het stuk van in de cilinder valt en het stuk bocht lucht lekte (hij had hier veel speling op) opgevult met vanalles, had ook geen effect.
Ook nog brommer dealers gebeld, problemen uitgelegd, ook zei hadden geen idee.

dus kan iemand mij alstjeblieft zeggen wat er aan de hand is?? want ik ben ten einde raad,

mvg. Martijn
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ook de standaard maat sproeier geprobeerd? gasnaald in het midden ,luchtstelschroef op 1,5 slag uit.

luchtfilterprop er al eens uit gehaald (sproeier niet meteen veranderen!!)

verder , wat voor tandwiel verhouding zit erop?
 
Tandwiel verhouding is 13:53 zelfde als met standaard pijp heb er nog 12:53 op geprobeerd, maar daar ligt het niet aan.
ik had er een 86 sproeier in gehad, toen een 78 dit deed niets toen 94 gehaald, dit leek iets beter te gaan.

Gasnaald staat weer terug in het midden, luchtschroef staat ook op 1.5.

heb overigens demper en achterstuk van een ander gianelli conti erop gelegd..dit maakte niets uit. Nu heb ik het idee dat er misschien een foutje in de uitlaat zit, dus ik zal em een op de brommer van een van mijn maten leggen.
 
ik zou iig de 12 voor erop zetten, daar loopt ie met andere uitlaat meestal het beste op.

mja , 84 is VEEL te groot , std zit er volgens mij 64 in , en dat is prima.
 
ik zou iig de 12 voor erop zetten, daar loopt ie met andere uitlaat meestal het beste op.

mja , 84 is VEEL te groot , std zit er volgens mij 64 in , en dat is prima.

12 heb ik er al op gehad, hij had nu de neiging om in zn 3 uiteindelijk (met veel pijn en moeite) toch in zn power band te komen.

heb er een 78 op gehad van sproeier maat, maar dit haalde niets uit..hij leek met een 92 beter te lopen, maar ik zal maar een standaard sproeier halen, en nog eentje van ergens in de 100 omdat ik toch van verschillende mensen te horen kreeg dat er juist een grotere in moest

toch, als ik 500 meter met de brommer heb gereden is hij warmer en loopt ie slechter, je zou denken dat hij omdat hij warmer is minder benzine nodig heeft en er inderdaad nog een kleinere sproeier in moet
 
Last edited:
mja , ik heb al tig keren derbi's met andere uitlaten klaargemaakt en daarbij gewoon de std sproeier gebruikt , of 1 maatje groter.
 
Ok vandaag ben ik begonnen mijn bougie eruit te halen na net volgas te hebben gereden (met een warme motor), bougie was pik zwart en olie achtig. Vervolgens heb ik een 70 sproeier in gelegd (voormalig 86), als ik meer dan half gas gaf, deed hij niets en klapte hij in de uitlaat (naverbranding).

Vervolgens een grotere sproeier erop (102) weer hetzelfde als in het begin stotteren maar nu erger...en hij verzuipt regelmatig zelfde wat er gebeurd als ik eerst met choke erop reed)

Vervolgens de uitlaat op een andere derbi (deze reed met sproeier 76 die ik ook nog op mijn brommer heb geprobeerd, zonder resultaat) gelegd..zonder iets aan afstelling te veranderen tikte hij de 95 aan en liep hij dus als een trein.

Ik heb er nu weer de standaard pijp op liggen met 86 sproeier en loopt vanzelfsprekend perfect

Hier komt nog bij..de cilinder die ik erop heb liggen is niet de standaard..deze heeft geen opdruk, als ik plaatjes vergelijk lijkt het de 50cc tnt cilinder te zijn.
Ik vermoed dat de spoelpoorten te ver open zijn gevreesd door de vorige eigenaar waardoor, deze te vroeg open gaan en de benzine geen tijd krijgt om te verbranden.

Dus kan iemand deze werking bevestigen, of kan er iets anders verkeerd zitten in mijn cilinder of carburateur, waardoor een brommer niet loopt met een hoogtoerige uitlaat?
 
Last edited:
....

:+Hoi,

Ben helemaal nieuw hier en weet niet precies hoe het werkt maar ach :W
Je zult je brommer nu inmiddels al lang goed hebben lope :p
Maar het lag aan de cilinder of niet? want ik ken dat probleem...





Ok vandaag ben ik begonnen mijn bougie eruit te halen na net volgas te hebben gereden (met een warme motor), bougie was pik zwart en olie achtig. Vervolgens heb ik een 70 sproeier in gelegd (voormalig 86), als ik meer dan half gas gaf, deed hij niets en klapte hij in de uitlaat (naverbranding).

Vervolgens een grotere sproeier erop (102) weer hetzelfde als in het begin stotteren maar nu erger...en hij verzuipt regelmatig zelfde wat er gebeurd als ik eerst met choke erop reed)

Vervolgens de uitlaat op een andere derbi (deze reed met sproeier 76 die ik ook nog op mijn brommer heb geprobeerd, zonder resultaat) gelegd..zonder iets aan afstelling te veranderen tikte hij de 95 aan en liep hij dus als een trein.

Ik heb er nu weer de standaard pijp op liggen met 86 sproeier en loopt vanzelfsprekend perfect

Hier komt nog bij..de cilinder die ik erop heb liggen is niet de standaard..deze heeft geen opdruk, als ik plaatjes vergelijk lijkt het de 50cc tnt cilinder te zijn.
Ik vermoed dat de spoelpoorten te ver open zijn gevreesd door de vorige eigenaar waardoor, deze te vroeg open gaan en de benzine geen tijd krijgt om te verbranden.

Dus kan iemand deze werking bevestigen, of kan er iets anders verkeerd zitten in mijn cilinder of carburateur, waardoor een brommer niet loopt met een hoogtoerige uitlaat?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top