x8racer
Zoutelande-Crew
Hoi, sinds kort heeft mn broertje een scooter, een Runner SP, met een trage cilinder eronder. Nu wil hij dat zn scooter wat harder gaat rijden, maar een andere uitlaat wil hij liever niet, omdat mn ouders dat nogal vlug door zullen hebben en omdat je dan nog steeds met zo een trage cilinder zit.
Dus nu wil hij een andere cilinder. Eerst had ik wat rondgevraagd voor een snel model Piaggio cilinder maar dat kwam met honen en overmaat zuiger ook al richting 100 euro en dan koopt hij net zo lief een nieuwe cilinder, als het aan hem ligt 70cc.
Ik weet alleen niet goed wat ik hem nou moet adviseren, vooral omdat hij echt helemaal totaal nix met scooters kan. (toen ik em een zuiger liet zien wist ie ook totaal niet wat het was )
Het probleem is de betrouwbaarheid van het hele zaakje, alle andere onderdelen blijven voorlopig origineel en er wordt VEEL op gereden. Toch zo'n kilometer of 25 per dag, met lange stukken volgas blazen. Ook zal ie ws. zn cilinder niet warm gaan draaien, net de eerste 200m zal ie het misschien wat rustiger aan doen vrees ik.
Dus mijn vraag is in het kort, welke cilinder is betrouwbaar genoeg om er elke dag mee te rijden maar ook een stuk sneller dan de langzame piaggio cilinder. (en om zn maten voorbij te rijden, ook sneller dan snel type piaggio cilinder)
Verder nog mijn verontschuldigingen voor deze n00b vraag, maar ik weet niet goed wat ik er mee aan moet. Als het voor mezelf was, zou het makkelijker zijn, dan kan ik het zelf onderhouden en zou ik wel weten wat ik moest kiezen, maar das nu niet het geval en ik ben doordeweeks niet thuis, dus als er iets kapot gaat kan ik nix doen.
Dus nu wil hij een andere cilinder. Eerst had ik wat rondgevraagd voor een snel model Piaggio cilinder maar dat kwam met honen en overmaat zuiger ook al richting 100 euro en dan koopt hij net zo lief een nieuwe cilinder, als het aan hem ligt 70cc.
Ik weet alleen niet goed wat ik hem nou moet adviseren, vooral omdat hij echt helemaal totaal nix met scooters kan. (toen ik em een zuiger liet zien wist ie ook totaal niet wat het was )
Het probleem is de betrouwbaarheid van het hele zaakje, alle andere onderdelen blijven voorlopig origineel en er wordt VEEL op gereden. Toch zo'n kilometer of 25 per dag, met lange stukken volgas blazen. Ook zal ie ws. zn cilinder niet warm gaan draaien, net de eerste 200m zal ie het misschien wat rustiger aan doen vrees ik.
Dus mijn vraag is in het kort, welke cilinder is betrouwbaar genoeg om er elke dag mee te rijden maar ook een stuk sneller dan de langzame piaggio cilinder. (en om zn maten voorbij te rijden, ook sneller dan snel type piaggio cilinder)
Verder nog mijn verontschuldigingen voor deze n00b vraag, maar ik weet niet goed wat ik er mee aan moet. Als het voor mezelf was, zou het makkelijker zijn, dan kan ik het zelf onderhouden en zou ik wel weten wat ik moest kiezen, maar das nu niet het geval en ik ben doordeweeks niet thuis, dus als er iets kapot gaat kan ik nix doen.