nieuwe cilinder voor mijn sf 2 lc

olaf1

Well-Known Member
wie weet voor mijn speedfight 2 lc een goede vervangings cilinder?
dus 50cc geen 70

kan iemand mij hier mee helpen

mvg Olaf
 
Advertisement - register to remove this

DR50, power one, italkit? TNT Orgineel. (ik zou eerder voor het laatste kiezen)

easyparts.nl

char-mo 50cc

010078157_hi.jpg
88,74 euro

dr50:
0118030405_hi.jpg
113,03 euro
ietsie sneller als orgineel. iets meer trekkracht
 
Last edited:
een Airsal 50 loopt ook best goed iig :) , heb er hier 1 lopen die contant km's draait , heb alleen l 2 keer de zuiger moeten vervangen (speling waar de pistonpen in zit) , mja over 2 jaar tijd en 20 euro per zuiger kan dat :p

mja , de std peugeot cilinder heb ik eigenlijk nog nooit versleten gezien , is ie kapot dan? hij valt namelijk vaak ook nog gewoon te poetsen, nieuwe zuigertje en klaar.
Peugeot cilinders zijn bijna niet kapot of af te krijgen iig..

ik vind ipv std alu/nicasil gietijzer zo jammer...
 
nee, kapot is hij niet maar als de motor warm is trekt hij slecht
als hij koud is trekt hij goed, maar zodra hij warm is niet meer

sinds een paar weken doet hij dit al

sproeier is goed
rollen zijn goed
koppeling is nieuw

dus dacht ik aan de cilinder
of is alleen een nieuwe zuiger en een paar zuigerveren voldoende?
 
het kan zijn dat de zuigerveren versleten zijn, dan gaat ie als ie warm is moeilijker lopen , mischien is de zuiger ook wat versleten , maar dat moet je laten meten bij een dealer met een micrometer. bij een gietijzeren cilinder komt het vaker voor dat dan ook de cilinder versleten is , maar peugeot heeft een Nicasil cilinder (alu dus) met Mahle nicasil en dat is keihard spul , heb wel Zenithtjes meegemaakt met 40.000 km die nog zonder problemen lekker liepen.
 
Zet er een nieuw zuigertje + veertjes erin en weer gaan...
Misschien is je uitlaat verstopt / kathalisator kapot...
Wat voor grams gewichten heb je? 8.5 gram moet zeer goed werken.
Ik heb zelf een peugeot viva-city gehad, en ik kan je idd vertellen dat peugeot cilinders zo slijtvast zijn als een huis. Ik weet niet hoeveel kilometers al op je teller staan. Bij mij was naar 13000 me kathalisator van me uitlaat helemaal kapot. Ik had een andere uitlaat moeten kopen... Maar een vernauwde uitlaat zorgt er ook voor dat je slecht optrekt.
 
ik heb een andere uilaat dus geen kat. meer dus daar ligt het niet aan

afstelling is het ook niet, want ik rijdt al 3 jaar met die afstelling rond

mijn sf heeft al 60000 km gelopen
 
Last edited:
Krukas hoef je nog niet veel aan te doen. Peugeot krukassen zijn best sterk. Ik zou gewoon eerst even een andere zuiger+ veren proberen.
Ookal heb je nou 60000km erop zitten. Maar een peugeot blok slijt niet erg hard.
Maar mocht je naar je nieuwe zuiger nog problemen ondervinden dan moet je er nieuwe lagers in het blok worden gezet (krukas is gewoon weer te gebruiken).
 
Last edited:
heb je nog tips voor het vervangen van de zuiger?
dingen waar ik op moet letten, en vooral niet of wel moet doen
want dit is iets wat ik nooit gedaan heb
 
WAt een onzin , alles slijt net zo hard, maakt niet uit wat voor blok het is, doordat krukas mischien iets sterker is zal de rest minder hard slijten? :|

Als ik jouw was zal ik gewoon nieuwe krukaslagers, dr cillinder, nieuwe drukveer rollen, trekveren, naaldlager in steken en weer gaan.
 
Back
Top