Net aangehouden :(

o0SMòôKE0o

Well-Known Member
Vanmiddag denken ff snel naar sollicitatie gesprek te kunnen gaan met scoot.

Motormuis komt me tegemoet op een lange rechte weg zonder zijstraten ... |(

Skittles... motor uit.. en ff praatjuh maken....

Uitleggen dat ik naar sollicitatie moet en dus tijdgebonden ben..

Toh ff mee op rollenbank.... Half / driekwart gas dikke 12.000 toeren en dikke 2,0 Kw op de teller...

Ze durfden hem niet helemaal VOLGAS geven... ckerz bang dat de bank kapot ging :p

Anywayz.... proces verbaal opgemaakt.. zelfs niet eens bewijs enzo van gehad... krijg waarschijnlijk een brief van officier van justitie..

Zal dus de standaard boete van €226,- dus wel krijgen zoals vermeld in deze link http://risdesign.net/stforum//showthread.php?s=&threadid=7229

Maar als dit noh zal kloppen

Originally posted by Patrick
[quote OM-site]
Omdat deze richtlijn geen vermogenslimiet stelt, doch slechts de methode waarop het netto-maximumvermogen moet worden bepaald kan het Voertuigreglement geen vermogenslimiet meer voorschrijven
[/quote OM-site]

Dit betekent dus dat ze GEEN vermogen meer mogen meten en dat de rollerbank dus NIET wettelijk is :W :D

Hoe groot is mijn kans als ik dan bezwaar aanteken ? Win ik zeker of verlies ik ?

Er zijn als het goed is voldoende rechtzaken geweest waar de rollenbanktest nietig werd verklaard (zie bijv. Scootin')

Ps. mijn setup.

Malagutti Firefox DD
21 mm. Dell'orto
70 cc Polini Evo DL Tuned ;)
Gianelli Nardo
Polini Speedcontrol :P
Polini Speedclutch

12.000 toeren 105.2 Km/h Digi.

Afstelling klopt nog niet 100%.. waarschijnlijk komt er ooit een C20 eronder te hangen... op dit moment rijdt tie wel leuk 8)

Hoewel de cilinder zijn toeren niet echt kwijt kan door mijn nardo :(

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat boeiuh mij die Euro's nou... liever simpele boete maar mijn setup houd ik :D

Straks me scoot halen een dan weer lekker blazen :P

Anywayz.. misschien dat ik bezwaar aanteken.. als jullie mij genoeg reden en zwart op wit feiten kunnen geven.. dat de rollenbanktest niet meer mag..

Ik heb niet harder dan 50 Km/h geredeb ... maar zal dit zo opschrijven dat ik met 50 Km/h ACHTER de motor aan MOEST. Dus er is noh steeds niet bewezen dat mijn scooter harder rijdt dan 45 Km/h constructie snelheid. Tevens vraag ik ijkrapport op van de rollenbank... kijken of dat ook helemaal in orde is :D

Gelukkig hebben ze niet op geluid gecontroleerd, ik kon binnen 5 minuten weer verder LOPEN met scoot aan de hand.

Omdat ze met zijn drie "zwaantjes" aan het vliegen waren toh maar besloten om stukje te lopen en scoot veilig weg te zetten.. die halen we straks ff op :D Gelijk testen of sproeier 92 nu op TOP beter rijdt.. hahahahaha

€226,- als dat alles is ... BOEIUH.. liever dat dan me spullen kwijt...

Originally posted by o0SMòôKE0o
Wat boeiuh mij die Euro's nou... liever simpele boete maar mijn setup houd ik :D

Straks me scoot halen een dan weer lekker blazen :P

Anywayz.. misschien dat ik bezwaar aanteken.. als jullie mij genoeg reden en zwart op wit feiten kunnen geven.. dat de rollenbanktest niet meer mag..

Ik heb niet harder dan 50 Km/h geredeb ... maar zal dit zo opschrijven dat ik met 50 Km/h ACHTER de motor aan MOEST. Dus er is noh steeds niet bewezen dat mijn scooter harder rijdt dan 45 Km/h constructie snelheid. Tevens vraag ik ijkrapport op van de rollenbank... kijken of dat ook helemaal in orde is :D

Gelukkig hebben ze niet op geluid gecontroleerd, ik kon binnen 5 minuten weer verder LOPEN met scoot aan de hand.

Omdat ze met zijn drie "zwaantjes" aan het vliegen waren toh maar besloten om stukje te lopen en scoot veilig weg te zetten.. die halen we straks ff op :D Gelijk testen of sproeier 92 nu op TOP beter rijdt.. hahahahaha

€226,- als dat alles is ... BOEIUH.. liever dat dan me spullen kwijt...

mja nog 2 keer en dan is het bedrag toch wel iets hoger :D

kan het fout zien maar als die qoute in je eerste post van dit topic waar is, en dus ook op OM site staat, moet het toch kunnen, want ze kunnen geen vermogenslimiet voorschrijven. wel constructiesnelheid, maar zoals duidelijk is heeft dat niks met vermogen te maken immers (wel overdreven voorbeeld) 40 pk met 100 tpm geeft geen snelheid.

Originally posted by o0SMòôKE0o
Hoe groot is mijn kans als ik dan bezwaar aanteken ? Win ik zeker of verlies ik ?
Dit verlies je.
Omdat in de beleidsregels van het openbaar ministerie ook nog het volgende staat "In de overgangsfase van vermogenstestbank naar rollentestbank kan gebruik worden gemaakt van de in de Staatscourant d.d. 6 februari 1998 gepubliceerde herleidingstabel, die als bijlage 1 bij deze aanwijzing is gevoegd."
Ik was daar toevallig zelf al mee bezig en zowel het OM als het bureau verkeershandhaving heeft mij verteld dat er geen tijd is afgesproken voor de overgangsfase en dat dus de vermogensrollerbank tóch nog onbeperkt gebruikt mag worden. En ook zei die vent dat er binnenkort ook niets aangedaan gaat worden.
Tis gewoon een vette kutsmoes om die roller toch te mogen gebruiken de klootzakken.
mzzl

Back