Zitten de schaamrandjes nog op de banden? Is de uitlaat nog ongeroest? De cardantunnel moet dan ook vrijwel nieuw ogen. Weinig krassen op de voetenplank. Binnenkant achterspatbord moet er schoon uitzien.Ik ben op zoek naar een andere scooter en zag er 1 van 2019 die net iets boven de 1000 km heeft gereden.
Oogt niet als nieuwe teller of terug draaien, lijkt van een oud vrouwtje/stel geweest zogezegd.
Klopt het dat dit niet goed is voor de technische kant van de (Kymco)scooter? Hij heeft volgens zeggen altijd aan een druppel lader gezeten.
Ik moest googelen voor de schaamrandjes en cardantunnel, van die laatste heb ik een foto gevonden maar geen idee waar die zit. Van die schaamrandjes begreep ik dat het een slijtage van de zijkanten van het loopvlak was? Dat oogt als nieuw en alle naalden zitten ook nog op het rubber. De uitlaat is van begin tot eind volledig zwart en ik zag nergens in het motorische of op chassis vuil of roest.Zitten de schaamrandjes nog op de banden? Is de uitlaat nog ongeroest? De cardantunnel moet dan ook vrijwel nieuw ogen. Weinig krassen op de voetenplank. Binnenkant achterspatbord moet er schoon uitzien.
Inderdaad , Heb hetzelfde gehad , maar wel van een bekende gekregen , niet lopende Santini Firenze , Grande retro 2010 , 2220km gelopen . Heb hem gekregen in 2020 . Had gelukkig wel binnen gestaan , en er mankeerde niet veel aan , alleen carb helemaal aangevreten door de E10 . Heeft nu 9000km gereden zonder noemenswaardige problemen.Mensen kopen zo'n ding en rijden er daarna bijna nooit mee
Ik noem het cardantunnel, maar het is gewoon het gedeelte waar de aandrijving in zit. Snaar, vario, koppeling etc.Ik moest googelen voor de schaamrandjes en cardantunnel, van die laatste heb ik een foto gevonden maar geen idee waar die zit. Van die schaamrandjes begreep ik dat het een slijtage van de zijkanten van het loopvlak was? Dat oogt als nieuw en alle naalden zitten ook nog op het rubber. De uitlaat is van begin tot eind volledig zwart en ik zag nergens in het motorische of op chassis vuil of roest.
De voetenplank is van een soort rubber en kras vrij, de tassenhaak wand oogt wat gekrast in schommelend patroon.
ach, de goegemeente noemt dat het "carter" en dat slaat (ook) helemaal nergens opIk noem het cardantunnel, maar het is gewoon het gedeelte waar de aandrijving in zit. Snaar, vario, koppeling etc.
My bad.
Helaas lees ik nu net pas je reactie nu ik terug kwam om te zoeken of er iets over een geluid te vinden was.Let ook goed of dat het onderhouds boekje erbij zit en of dat deze wel alle beurtjes gehad heeft.
Een goede reden om een scooter zo bij lage km stand te verkopen kan ook misschien komen als het een probleem scooter is.
Men wilt er dan gewoon er van af.
Zou er zeker even op proef rijden of alles wel zo goed is als het lijkt.
Ik weet niet hoe dit in Nederland zit maar de nieuwere scooters hebben helemaal geen onderhoudsboekje meer.Let ook goed of dat het onderhouds boekje erbij zit en of dat deze wel alle beurtjes gehad heeft.
Alle beurtjes zal niet veel zijn. Deze zit namelijk rond deze stand. Tevens wordt er vrij weinig gedaan bij deze stand. Verse motorolie en bandjes oppompen.Let ook goed of dat het onderhouds boekje erbij zit en of dat deze wel alle beurtjes gehad heeft.
Een goede reden om een scooter zo bij lage km stand te verkopen kan ook misschien komen als het een probleem scooter is.
Men wilt er dan gewoon er van af.
Zou er zeker even op proef rijden of alles wel zo goed is als het lijkt.