This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Neppe Akrapovic

Hai @jurre.dc welkom op het forum. 1 topic over je vraag is voldoende. Ik laat deze even open, je andere topic is gesloten. Heb je zelf al goed gezocht?

Goedkoop is vaak duurkoop
 
Dit soort uitlaten bestaan ook gewoon helemaal niet voor 50CC, zoals ze zelf ook al zeggen.
Handmade op maat maken ja! WOW! Ze laten een uitlaatbochtje lassen! Wat een ontzettende prestatie!

En door al dit soort onzin willen mensen het hebben. Wat een verhaal weer. De naam ligt mooi in de mond? Waar heb je het toch over man.

Het is DE uitlaat! Wat bereikt het? Helemaal niks. Joepie jeej. Wat een geweldige uitlaat!

Marketing marketing marketing. Ik heb wel eens uitlaten gezien voor auto's en motoren van akrapovshit, was helemaal niet zo mooi afgewerkt, was genoeg op aan te merken. Het is echt de Apple onder de uitlaten. Alleen is een Apple dan wel weer netjes afgewerkt. Je betaalt gewoon voor de naam, en op de een of andere manier worden mensen er helemaal geil van.

Er wordt voor deze uitlaat speciaal een nieuwe voorbocht gemaakt van RVS waardoor deze 1: nooit meer roest
RVS roest ook gewoon. Helemaal op een uitlaat. Als je denkt dat RVS niet roest heb je geen idee waar je het over hebt. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want Joey is natuurlijk DE specialist.
 
Ja hallo, dikke resonantie en terugvoer van onverbrande gassen! Turbo is er niets bij!

Ik zou bijna denken dat iemand fuckt met de website

 
Last edited:
Tja, op een 4 takt is een uitlaat ook niet echt veel meer als een pijp, met wat demp materiaal. Dus wat dat betreft zal het waarschijnlijk niet veel verschil maken. Maar ik denk dat als je het echt gaat meten, je met een originele pijp meer vermogen hebt. Met een dunnere buis zoals bij een originele pijp, zorgt het ook voor drukgolven etc, waardoor de uitlaatgassen efficiënter afgevoerd worden. Als je die buis veel groter gaat maken, gaat dat allemaal (of bijna allemaal) verloren.
 
Last edited:
Even serieus voor mijn eigen kennis (dus niet voor de lol),

Voor wat ik nu probeer te leren in gedachten is dat er een kans is op hoogtoerig en het zweven van de kleppen. Een uitlaat zou dan mogelijk een verbetering kunnen geven, maar zelf zit ik meer te denken in het upgraden van de klepveren en ze uit te meten op druk. Mijn vraag is dan ook of er een reden kan zijn voor een andere uitlaat wat hier mee te maken heeft?

kamers en resonantie heb ik geen verstand van, het is gewoon een willekeurige gedachte.
 
Last edited:
Nee nee nee. Het zou misschien wel kunnen helpen, wat dat betreft zit je niet helemaal verkeerd hoor. Maar dat is niet hoe je dingen wil aanpakken. Het zal waarschijnlijk ook echt maar een minimaal verschil maken. (een drukgolf gaat niet heel veel doen op een relatief zware klep) En mocht er net iets mis gaan, lek in je uitlaat, wat dan ook, klappen je kleppen ineens rond. Je moet ook niet zo dicht op de grens willen zitten.

Als je kleppen gaan dansen moet je inderdaad kijken naar strakkere (of extra) klepveren. (je kan er vaak ook een extra veer binnenin zetten om wat te helpen) Nokkenas kan ook helpen, als je een "scherpere" nokkenas hebt, (fellere, hogere nokken) zorgt dat er natuurlijk ook voor dat kleppen sneller gaan zweven.

Maar als jij op een 4 takt blok zo veel toeren gaat draaien dat je kleppen gaan zweven, heb je ook grotere problemen als alleen de kleppen. Want dat betekent ook dat de rest van het blok dat eigenlijk helemaal niet kan hebben. De rest van het blok is dan ook echt niet happy, tenzij je daar natuurlijk ook een hoop aangepakt hebt.
Post automatically merged:


@OverLander

Een van mijn favoriete kanalen op YT. Recentere video's is vooral reageren op andere video's, wat ik ook wel leuk vind, en ook daar zit een hoop uitleg hoe dingen precies werken.
Maar als je wat verder terug kijkt, en zoekt op bepaalde dingen, zie je ook heel veel uitleg over hoe bepaalde dingen werken. Legt het naar mijn idee heel duidelijk uit. Maar dan moet je ook wel de Engelse termen weten etc. En je moet een beetje tegen zijn lompe gedrag kunnen. Maar zo ben ik in mijn reacties ook een beetje, dus dat zal vast wel goed komen.
Maar serieus, echt een heel goed kanaal als je echt wil leren over hoe het precies werkt. Voor 2 takt dingen is deze echt briljant:
 
Last edited:
Ik kan mij herinneren dat iemand ooit sprak over de blokken en het missen van de binnenveer door kosten besparing. Wie weet kan ik dat vinden in mijn rommel en kijken wat de kracht is... Maar goed, onderwerp weer terug naar TS>
 
Bijvoorbeeld. Op auto's, motoren etc zie je ze ook wel eens. Helpt natuurlijk wel. Maar zoals ik al zei, als je zo veel toeren gaat draaien, moet je over het algemeen ook wel echt aanpassingen aan het onder blok maken. Lichtere krukas, drijfstang, zuiger, etc etc.
Zal misschien wel even goed gaan, maar dat soort dingen overbelasten duurt niet lang. En geloof me, als er zo iets mis gaat, is het echt over. Dan komt er op een gegeven moment gewoon een een drijfstang dwars door je blok, dat soort dingen.
 
Last edited: