Nep akrapovic?

Clarson

New Member
Hallo. Laatst heb ik een akrapovic uitlaat gekocht van iemand van marktplaats. Klein beetje opgelicht want de bocht past niet op een 50cc vespa en de ophaning ok niet.
Ik vraag me af of de akra slip on demper echt is. Hij zegt dat het een 2009 model is voor 125cc vespa’s. Vandaar dat de demper ok een andere vorm heeft dat een standaard akra die een ronde demper heeft. Iemand hier vestand van?
 

Attachments

  • 946A904C-F218-45A2-9E6A-14ADE9D9E1FD.jpeg
    946A904C-F218-45A2-9E6A-14ADE9D9E1FD.jpeg
    138.9 KB · Views: 47
  • A27327AF-FE3F-43DA-9856-B3279C23BAA5.jpeg
    A27327AF-FE3F-43DA-9856-B3279C23BAA5.jpeg
    186.9 KB · Views: 43
  • DDC15A92-554C-46D8-928D-D1B3CE0D6419.jpeg
    DDC15A92-554C-46D8-928D-D1B3CE0D6419.jpeg
    127.2 KB · Views: 48
  • 5A185E7B-CEB1-496E-9295-9831AFDF3BBE.jpeg
    5A185E7B-CEB1-496E-9295-9831AFDF3BBE.jpeg
    163.1 KB · Views: 45
Advertisement - register to remove this

Een Akrapovic voor een 50 cc bestaat niet.
Voor een 50 cc koop je een 125 cc demper met een aangepaste bocht en ophanging voor 50 cc.
Een originele rond de €700,-. (Joey Schaar). Zie foto.
 

Attachments

  • Akrapovic Sprint.png
    Akrapovic Sprint.png
    1.8 MB · Views: 26
Een Akrapovic voor een 50 cc bestaat niet.
Voor een 50 cc koop je een 125 cc demper met een aangepaste bocht en ophanging voor 50 cc.
Een originele rond de €700,-. (Joey Schaar). Zie foto.
Ah ok. Maar is de demper die ik heb wel echt wat hij ziet er iets anders uit dan andere. Vooral de achterkant. Hij is wel zwaar en van mooi materiaal gemaakt
 
De prijs zal er ook naar zijn ?
Die ophanging en bocht zijn ook niet goedkoop.
Post automatically merged:

Dit is een imitatie, staat er ook netjes bij.
 
De prijs zal er ook naar zijn ?
Die ophanging en bocht zijn ook niet goedkoop.
Post automatically merged:

Dit is een imitatie, staat er ook netjes bij.
Ja ik had gekocht voor 350. De qualiteit is super en de ophanging en voorbocht zijn van mooi materiaal gemaakt. Het is lastig te zeggen of dit een fake is… ik moet wel een andere voorbocht regelen aangezien deze voor een vespa 125cc is. Weet u/iemand wat een goede voorbocht is die niet zorgt voor vermogen verlies, volgensmij moet ik een jm tuning halen met een restrictie als uiteinde want dat zorgt voor genoeg tegendruk. Maar dat weet ik niet zeker
 
Ja ik had gekocht voor 350. De qualiteit is super en de ophanging en voorbocht zijn van mooi materiaal gemaakt. Het is lastig te zeggen of dit een fake is… ik moet wel een andere voorbocht regelen aangezien deze voor een vespa 125cc is. Weet u/iemand wat een goede voorbocht is die niet zorgt voor vermogen verlies, volgensmij moet ik een jm tuning halen met een restrictie als uiteinde want dat zorgt voor genoeg tegendruk. Maar dat weet ik niet zeker
Wij hebben de restrictie eruit gehaald toen er een Malossi 70 cc op kwam.
Bij 50 cc kan je hem beter laten zitten.
1693461600443.png
 
Waarom niet?

Hij ziet er inderdaad kwalitatief niet heel slecht uit moet ik zeggen. Lasnaad op de pijp ziet er ook vrij netjes uit. De las op de beugels vind ik er dan wel weer veel minder uit zien.

Als ik akrapovic m-hz062 op google invoer, en dan bij winkels ga kijken, zie ik inderdaad een meer afgerond ding. Maar nog veel opvallender, hij heeft gewoon een rond uitlaat gat.
Zoals hier bijvoorbeeld:

Ziet er toch ook wel anders uit op bepaalde punten. Aansluiting van de pijp bijvoorbeeld.

Dus ja, hij zal wel nep zijn.
 
Daarom vraag ik me ook af waarom @Clarson er per se niet mee rond wil rijden. Bang voor imagoschade denk ik?

Mij zou het ook echt helemaal niets interesseren. Ik zou ook nooit heel veel geld uitgeven aan een "speciale" uitlaat op een scooter, tenzij het een heel mooi 2 takt ding is. Waar het ook daadwerkelijk iets uitmaakt voor de prestaties.

Maar ze vragen of hij nep is. Als ik zo een beetje rond kijk, lijkt hij me wel nep.
 
Daarom vraag ik me ook af waarom @Clarson er per se niet mee rond wil rijden. Bang voor imagoschade denk ik?

Mij zou het ook echt helemaal niets interesseren. Ik zou ook nooit heel veel geld uitgeven aan een "speciale" uitlaat op een scooter, tenzij het een heel mooi 2 takt ding is. Waar het ook daadwerkelijk iets uitmaakt voor de prestaties.

Maar ze vragen of hij nep is. Als ik zo een beetje rond kijk, lijkt hij me wel nep.
U heeft inderdaad gelijk, het maakt niet veel uit. Het is meer dat het in me hoofd blijft zitten dat het een nepperd is. Maar ja als ik eerlijk ben vind ik deze “neppe” demper dikker uit zien dan een echte akra met een ronde uitgang. en ook precies dezelfde afmetingen als een echte. Ik moet nog steeds een bocht plus ophanging regelen aangezien deze standaard voor een 125cc is. Het probleem is is dat zo’n setje €300 kost
 
Een echte Akrapovic is er ook niet voor een 50 cc.
Het enige is het uiterlijk, hij gaat er zelfs langzamer door rijden (+/- 5 km) ook omdat hij bedoeld is voor een 125 cc.
En zo'n aangepaste bocht voor een 50 cc zal lastig te vinden zijn.
 
Een echte Akrapovic is er ook niet voor een 50 cc.
Het enige is het uiterlijk, hij gaat er zelfs langzamer door rijden (+/- 5 km) ook omdat hij bedoeld is voor een 125 cc.
En zo'n aangepaste bocht voor een 50 cc zal lastig te vinden zijn
Joeyschaar verkoopt die bochten en ophanging. Helaas wel weer met een aardig prijsje
 
Back
Top